رتبه بندی دانشگاه ها باید از هرگونه تاثیرات سیاسی دور باشد

مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   27 مهر 139319 October 2014بازدید 361


رتبه بندی دانشگاه ها باید از هرگونه تاثیرات سیاسی دور باشد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امورفناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت دور بودن از هرگونه تاثیرات سیاسی در اعلام رتبه بندی دانشگاه ها به بالا بردن کیفیت آموزشی کشور کمک شایانی می کند.
دکتر مصطفی کریمیان اقبال در دیدار از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، چارچوبی را تحت عنوان راهکارهای پیشرفت در زمینه آموزش عالی مطرح کرد.

وی با اشاره به این که این چهارچوب دارای چهار بخش است، گفت: نخست اینکه حمایت از کیفیت بایستی رنگ بیشتری به خود گرفته و کمیت جای خود را به کیفیت در نگاه کلان دهد. در بخش دوم، دانشگاه ها باید فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را با محوریت دانشگاه کارآفرین دنبال کنند.

مدیر کل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم تاکید کرد ارتباط هر چه بیشتر آموزش عالی با صنعت مهم است. همچنین سودمند بودن ارتباط مناسب با وزارتخانه های متفاوت اهمیت دارد.

وی در چهارمین مورد از نقطه نظرات خویش بر وجود کریدورهای علم و فناوری در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: چنانچه سرمایه گذاری مناسب در بحث سیستم نوآوری منطقه ای قوت گیرد می توان به رشد و بالندگی روز افزونی دست یافت.

در این دیدار دکتر جعفر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام پیرو توجه مدیر کل برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت های فناورانه سمپاد گفت: برای درج شاخص های فناوری در رتبه بندی ISC چند شاخص فناوری را که قابل اندازه گیری باشد معرفی کند تا در شاخص های ISC و در رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور