بیانیه وزارت علوم به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان

مجموعه  اخبار دانشگاهی کشور / اخبار دانشگاهارسال شده در   11 آبان 139302 November 2014بازدید 200


  بیانیه وزارت علوم به مناسبت فرارسیدن یوم الله 13 آبان

 وزارت علوم  تحقیقات و فناوری به مناسبت فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان بیانیه ای صادر کرد .

سیزدهم آبان یادآور عزم تاریخی ملت ایران بر حفظ استقلال و اعتلای هویت ایرانی- اسلامی خود در برابر زیاده خواهی قدرت های بیگانه است. حرکت تاریخی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 در تقابل با رفتارهای استکباری آمریکایی­‌ها، نشانی از تداوم استقلال طلبی ملت انقلابی ایران و مرحله­ جدیدی از نقش‌­آفرینی قشر دانشجو در ترسیم نقاط عطف تاریخی این مرز ­و ­بوم است.

دانشجویان و دانشگاهیان همواره در مبارزات و مجاهدات ملت بزرگ ایران برای نیل به اهداف و آرمان های اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نقش شایسته و بی ­بدیل داشته اند و اینک نیز در آستانه عاشورای حسینی در سال اقتصاد و فرهنگ ، از سویی، آماده ایفای نقش تاریخی خود برای تامین لوازم پیشرفت همه جانبه و تلاش برای رساندن کشور به مرجعیت علمی هستند و از سوی دیگر، در جبهه مقابله با استکبار، آزاد و سربلند، همچون سالار شهیدان حضرت حسین بن­ علی(ع)، در مقابل هیچ قدرتی، سر تعظیم فرود نمی آورند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ، ضمن گرامیداشت این روز و بزرگداشت یاد و خاطره امام مجاهدان حضرت روح­ الله و با الهام از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، همگان را به وحدت و همدلی برای شتاب بخشیدن به فرآیند رشد و پیشرفت کشور دعوت کرده و آمادگی عموم دانشگاهیان را برای تحقق منویات معظم ­له براساس سیاست های کلان علم و فناوری کشور اعلام می دارد.


پرتال دانشگاهی کشور Iran University Portal : آخرین مطالب اخبار دانشگاهی کشور