جایزه 25 هزار پوندی کتاب علمی سال انجمن سلطنتی انگلیس به کتابی درباره «اهمیت مواد»

  جایزه 25 هزار پوندی کتاب علمی سال انجمن سلطنتی انگلیس به کتابی درباره «اهمیت مواد»

کتاب پروفسورمارک میودونیک استاد دانشگاه لندن درباره اهمیت مواد، به عنوان کتاب علمی سال، برنده جایزه 2014 ویتون به مبلغ 25 هزار پوند شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) جایزه ویتون که هرساله به بهترین کتاب علمی سال از سوی انجمن سلطنتی انگلیس اهدا می‌شود امسال به کتاب موسوم به Stuff Matters پروفسور میودونیک رسید که توانسته به زبانی ساده و درعین‌حال بسیار جذاب از اهمیت مواد و اشیای ساخته‌شده از مواد گوناگونی که در دنیا وجود دارد بنویسد و تجربیات خود را در این زمینه بیان کند.

وی در کتابش در مورد همه نوع اشیای ساخته‌شده از مواد در زندگی روزمره و در خانه صحبت کرده و از مواد جدیدی که آینده را خواهند ساخت نیز صحبت کرده است.

وی همچنین از 5 موضوعی که ما را احاطه کرده، ازجمله نوآوری‌ها در عرصه بیوپزشکی نیز در کتاب خود آورده است.

گفتنی است هیئت‌داوران به اتفاق آرا کتاب وی را برنده 2014 برگزیدند که موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. عنوان کامل کتاب پروفسور میودونیک «مواد مهم: داستان‌های عجیب‌وغریب از مواد جالبی که دنیای ساخت دست بشر را ایجاد کرده است» است.

وی شیفتگی خود به مواد را در طول کتاب چه از لحظه توضیح درباره تیغ ریش‌تراشی تا تمبر پستی محرمانه از خواننده پنهان نمی‌کند و با وسواس کامل اشیا و مواد را توضیح می‌دهد و می‌گوید برای وی ،ساخت مواد به‌اندازه خواندن و نوشتن آن‌ها اهمیت داشته است.

دکتر شون کارول، شکارچی بوزون هیگز، استیون هاوکینگ و بیل برایسون از برندگان پیشین جایزه کتاب علمی وینتون انجمن سلطنتی هستند.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری