گران‌ترین کتاب‌های نمایشگاه کتب کاربردی کدامند؟/ تصمیم قاطع برای جلوگیری از انتشار افست

دو خبر از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۹

معرفی گران‌ترین کتاب‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی و اظهارنظر مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی درباره تصمیم قاطع وزارت ارشاد برای جلوگیری از انتشار کتاب‌های تقلبی، تازه‌ترین اخبار دوزادهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  دکتر علی فریدونی، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی اظهار کرد: نه فقط این تشکل، بلکه همه تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب وظایف  کارشناسی خود درباره مسأله تولید کتاب جدیت دارند و  عزمی راسخ برای جلوگیری از ورود این‌گونه کتاب‌ها به بازار نشر به‌ ویژه کتاب‌های خارجی وجود دارد.

وی ادامه داد: جلوگیری از  انتشار کتاب‌های تقلبی و افست جزو وظایف اصلی اداره کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی است؛ این وظیفه مانند سابق با جدیت دنبال می‌شود. همه اهتمام و توجه بدنه کارشناسی ما این است که ناشران و اهالی این حوزه دغدغه‌ای نسبت به تخلفات یا خسارت‌های معنوی و مادی نداشته باشند.

مدیر کل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی گفت: درصدد هستیم که با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان خرید کتاب‌های خارجی برای مدرسان و دانشجویان و پژوهشگران را آسان‌تر کنیم.

 گرانترین آثار عرضه شده در نمایشگاه کتب خارجی کدامند؟
 

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی فرصتی برای دستیابی به کتاب‌ها و دانشنامه‌های مرجع به زبان اصلی در حوزه‌های گوناگون فراهم آورد که برخی از آن‌ها به نسبت کتاب‌های داخلی قیمت‌های متفاوتی داشتند. در زمینه کتاب‌های مرجع، در این دوره مجموعه‌ای 82 جلدی عرضه شد که گران‌ترین کتاب نمایشگاه بود.
 
مجموعه «ASTM STANDARDS» که از سوی یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی توسعه‌دهنده استاندارد یعنی «ASTM» منتشر شده، با  تخفیف 20 درصدی به قیمت 48 میلیون تومان در این نمایشگاه عرضه شد و قیمت اصلی آن 61 میلیون و 500 هزار تومان است.

این مجموعه در 16 سرفصل که هر سرفصل شامل یک تا چند جلد کتاب می‌شود تدوین شده است. کارخانه ها و مؤسسات مختلف می‌توانند فقط به خرید جلدهای سرفصل مرتبط با حوزه کاری خود اقدام کنند.

در این مجموعه استانداردهای فنی برای مواد، محصولات، سامانه‌ها و خدمات مختلف تشریح شده است.

در دوازدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی، کتاب‌های مرجع و تخصصی گران دیگری نیز  عرضه شده  که  از آن جمله می‌توان به مجموعه 40 جلدی «ULIMANNS» اشاره کرد  که با تخفیف در نمایشگاه به قیمت 30 میلیون تومان به فروش گذاشته شد. «ULIMANNS» که مرجعی در حوزه مواد به‌شمار می‌رود، چاپ سال 2011 است.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی از 25تا 28 آبان‌ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس برپا بود.

انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه تربیت مدرس این رویداد فرهنگی را برگزار کرد.


خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری