محدودیت در بهره‌گیری از ابزار‌های آموزشی بی‌توجهی به شأن معلم است

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۲

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به لزوم توجه به ابزار‌های متنوع در فرایند آموزش گفت: محدود شدن به یک منبع مانند کتاب به معنای بی‌توجهی به جایگاه وشأن معلم است. ‌

دکتر محمود مهرمحمدی، رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به تدوین برنامه‌‌های مختلف در حوزه استاندارد‌سازی کتاب‌‌های دانشگاهی در عرصه جهانی اظهار کرد:‌ منابع یادگیری که کتاب بخشی از آن به حساب می‌آید از منظر استاندارد‌سازی قابل بحث هستند.
 
وی با اشاره به لزوم توجه به انواع ابزار‌های آموزشی در فرایند یادهی افزود:‌ نبايد از کتاب‌های آموزشی دانشگاهی و حتی دیگر ابزار‌های یادگیری و یاد‌دهی به‌صورت کلیشه‌ای استفاده کنیم. به‌عبارت دیگر در فرایند آموزش، ابزار نباید به صورت تحمیلی به کار گرفته شوند. آموزش‌گر خلاق در صورت فقدان یک ابزار خاص به دنبال جایگزین خواهد بود.  
 
مهر‌محمدی تصریح کرد: فرایند آموزش تا جایی که امکان دارد باید برای آموزشگر با آزادی عمل همراه باشد تا به اقتضای موقعیت تصمیمات لازم را اتخاذ کند.
 
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در تشریح پیشگیری از نگاه کلیشه‌ای به منابع آموزشی اظهار کرد:‌ پیشگیری از نگاه کلیشه‌ای نسبت به بهره‌مندی از انواع ابزار‌های آموزشی به این معنا است که منابع درسی استاندارد که در نظام آموزشی  معتبر ارایه می‌شوند  نباید موجب محدود شدن عملکرد معلم در بهره‌گیری از دیگر ابزار‌ها شوند.

 مهر‌محمدی در ادامه تاکید کرد: محدود شدن به یک منبع مانند کتاب به معنای بی‌توجهی به جایگاه و شاءن معلم است، به‌عبارتی دیگر نباید انتظار داشته باشیم که همه فرایند یادگیری و یادهی براساس یک  ابزار دنبال شود.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری