مدیر انتشارات ایلیا: درستکاران در حوزه نشر باقی می‌مانند/ بدترين كتاب‌ها هم قابل احترامند

تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۰

مهرداد صلاحی ضمن اشاره به انتشار تازه‌ترین کتاب‌هایش درباره وضعیت نشر گفت: کسی در حوزه نشر باقی می‌ماند که درست کار کند و در غیر این صورت کنار زده می‌شود.

 مهرداد صلاحی، معاون درمان بیمارستان عیسی‌‌ابن مریم (ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره انتشار جدیدترین آثارش اظهار کرد: ترجمه ویراست 2015 کتاب «جنین‌شناسی لانگمن» و «هندبوک معاینه بالینی» و «معاینه بالینی و گرفتن شرح حال باربارا بیتز» به زودی از سوی انتشارات حیدری و «ایلیا» وارد بازار می‌شود.
 
وی با اشاره به کتاب‌‌های تالیفی‌اش افزود: ویراست 2014 «درسنامه مامایی» در یک‌هزار و 200 صفحه و «بانک سوالات مامایی» و «‌تست‌های آزمایشگاهی پاگانا» تا پایان آذر‌ماه وارد بازار کتاب می‌شوند. مخاطبان اصلی این منابع دانشجویان متقاضی شرکت در مقطع کارشناسی‌ارشد مامایی هستند.
 
صلاحی ادامه داد: «درسنامه مامایی» در طول 6 ماه ویرایش با تجدید چاپ نوزدهم وارد بازار می‌شود و در طول بیش از 12 سال گذشته به‌عنوان یکی از معتبرترین منابع حوزه پزشکی شناخته می‌شود؛ به‌عبارتی دیگر مشابه‌‌ای در کشور ندارد.

بدترین کتاب‌ها هم قابل احترامند

مدیر موسسه فرهنگی انتشاراتی «ایلیا» درباره نشر افست منابع پزشکی گفت: ناشران و دست‌ به قلمان این حوزه اندکند، به‌طوری که همه فعالان این بخش همدیگر را می‌شناسند. معتقدم کسی در حوزه نشر باقی می‌ماند که درست کار کند، در غیر این صورت کنار زده می‌شود.
 
صلاحی افزود: 27 سال است که در حوزه نشر فعالیت می‌کنم اگر در کتابم از جدول یک مولف دیگر استفاده کنم به‌طور حتم منبع می‌آورم.
  
این متخصص بیماری‌های عفونی وگرمسیری اظهار کرد: بسیاری از مولفان و مترجمان جوان تصور می‌کنند با ورود به عرصه نشر می‌توانند ره صد ساله را یک شبه طی کنند. جوان مولفی با تصور کسب درآمد از راه تالیف کتاب به من مراجعه کرد در جواب درخواستش گفتم،‌  اگر فعالیت در حوزه نشر پول داشت من با سابقه 27 سال باید صاحب شرکت ایران خودرو باشم.
 
 
وی ادامه داد:‌ بار‌ها به چنين جواناني گفته‌ام کار فرهنگی با فکر کسب درآمد منافات دارد. وقتی بفهمند که تولید کتاب چه زحمتی دارد در مقابل آن خم می‌شوند؛ حتی بدترین کتاب‌ها هم قابل احترامند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری