«باشگاه هواداران کتاب» در دانشگاه امیرکبیر تشکیل می‌شود

مدیرکل فرهنگی دانشگاه امیر‌کبیر در گفت و‌گو با ایبنا خبر داد

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹

مدیرکل فرهنگی دانشگاه امیر‌کبیر از اجرایی شدن دو طرح «مبادله کاغذ در مقابل کتاب» و «باشگاه هواداران کتاب» در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

سیدمهدی سیدی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تدوین دو طرح در حوزه کتاب در این دانشگاه اظهار کرد: ایجاد «باشگاه هوادارن کتاب» با هدف تشکیل شبکه‌ای از کتابخوان‌ها و طرح «مبادله کاغذ در مقابل کتاب» دو طرح کاربردی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه امیر‌کبیر است.    
 
در باشگاه هوارداران، اعضاء خادم کتاب می‌شوند
وی در تشریح اهداف تشکیل «باشگاه هوادارن کتاب» گفت: به دنبال ایجاد فضایی در دانشگاه هستیم تا افراد بعد از ورود به این شبکه هویت کتابی پیدا کنند؛ به‌عبارتی دیگر، افراد بعد از عضویت در این شبکه، به خادم کتاب تبدیل خواهند شد. در پی انجام کار‌های عجیب و غریب نیستیم و همه هدفمان کتابخوان کردن افراد به همت اعضای شبکه است.
 
 سیدی افزود: ایجاد حساسیت‌ درباره کتاب از طریق تأکید در سخنرانی‌‌ها و تشویق برای تشکیل گروه‌های مطالعاتی از دیگر اهداف طرح باشگاه هوادارن کتاب است.            
 
بازیافت کاغذ برای گسترش فرهنگ کتابخوانی
وی در ادامه با اشاره به دومین طرح دانشگاه امیر کبیر در حوزه کتاب اظهار کرد: طرح بازیافت کاغذ با تأکید بر رویکرد فرهنگی، دومین طرح در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی است. ایده ابتدایی از سوی انتشارات «شهر‌اب» شکل گرفت و بنابر برنامه‌ریزی انجام شده،‌ این ایده به‌زودی عملی خواهد شد. شکل اجرای این ایده نیز در قالب ایجاد یک ایستگاه در محوطه دانشگاه خواهد بود.
 
اعضای هیأت علمی و  دانشجویان می‌توانند با تحویل کاغذ‌های باطله، بُن کاغذ دریافت کنند. موفقیت طرح «مبادله کاغذ در مقابل کتاب» زمینه ارائه در شورای منطقه‌ای دانشگاه‌های تهران را فراهم خواهد کرد.     

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری