آیین نقد و بررسی کتاب در ایرانداک برگزار می‌شود

در قالب برنامه‌های هفته پژوهش

تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به‌مناسبت هفته پژوهش (23 تا 27 آذرماه) برنامه‌های متعددی از جمله آیین نقد و بررسی کتاب را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد به‌مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متعددی را در قالب آئین نقد و بررسی کتاب، برگزاری میزگرد، دوره‌های آموزشی، ارائه نتایج طرح‌های پژوهشی ایرانداک و آئین گرامیداشت هفته پژوهش با تجلیل از برگزیدگان فعال در حوزه پژوهش برگزار کند.
 
برگزاری نخستین نشست نقد کتاب در ایرانداک
نخستین نشست نقد کتاب 23 آذرماه همزمان با آغاز هفته پژوهش در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران  برگزار می‌شود. در این روز کتاب «سنجش و مصورسازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی: مفاهیم و کاربردها»
نوشته دکتر سعید اسدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد، با حضور اسدی، نویسنده کتاب، دکتر فریبرز درودی و دکتر رویا پورنقی، اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

در فصل‌های این کتاب به مفهوم ثروت علمی و سنجش آن، سنجش علم و فناوری، تولید و مصرف علم در استان‌های ایران، معماری مفهومی سامانه مصورسازی ثروت علم، تحلیل مکانی و مصورسازی توزیع ثروت علمی در ایران اشاره شده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «سنجش و مصورسازی پراکندگی جغرافیایی ثروت علمی: مفاهیم و کاربردها» ساعت 14 یکشنبه 23 آذرماه، در کتابخانه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

آئین گرامیداشت هفته پژوهش
در آئین گرامیداشت هفته پژوهش که 26 آذرماه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود، ضمن رونمایی از آرشیو پژوهشگاه، از پژوهشگران برتر در سطح استادان و کارکنان پژوهشگاه، دانشجوی ممتاز، دانشگاه‌های فعال در پایگاه‌های اطلاعاتی، استاد نمونه دوره‌های آموزشی و خبرنگاران فعال در بازنمایی اخبار پژوهشگاه تجلیل می‌شود.
 
در این آئین علاوه بر ارائه گزارش عملکرد 93 پژوهشی پژوهشگاه، آرشیو میزگردها و سخنرانی‌ها در پایگاه وب افتتاح می‌شود.

در این آئین پوستری از نشریه پردازش و مدیریت اطلاعات و کتابچه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پژوهشگاه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

میزگرد تخصصی زبان‌شناسی نیز از ساعت 14 تا 16 چهارشنبه 26 آذرماه در محل پژوهشگاه برگزار می‌شود.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری