انتخاب کتابخانه نمونه در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲

عیسی مجردی، سرپرست بخش فراهم‌آوری کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران، از معرفی کتابخانه نمونه این دانشگاه در قالب بیست و سومین جشنواره پژوهش در 24 آذرماه خبر داد.

مجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره کیفیت انتخاب کتابخانه نمونه دانشگاه تهران اظهار کرد: کتابخانه نمونه براساس استانداردهای جهانی و از میان 37 کتابخانه دانشگاه تهران برگزیده شده است.
 
وی افزود: در انتخاب کتابخانه نمونه دانشگاه 6 معیار «سازمان و مدیریت»، «نیروی انسانی»، «مجموعه (تعداد کتاب‌ها، اسناد و مدارک، منابع الکترونیک، نشریات و پایان‌نامه‌ها)»، «سازماندهی منابع»، «ساختمان و تجهیزات» و «خدمات» مورد توجه داوران بوده است.
 
کتابخانه دانشکده فنی، نمونه شد
عضو کمیته انتخاب کتابخانه نمونه دانشگاه تهران گفت: پس از ارزیابی معیارهای یاد شده از سوی داوران، در نهایت سه کتابخانه به مرحله نهایی داوری راه یافتند که داوران پس از بازدید حضوری از این سه محل، کتابخانه پردیس دانشکده فنی را به عنوان کتابخانه نمونه انتخاب کردند و کتابخانه‌های پردیس بین‌المللی کیش و دانشکده کارآفرینی نیز به عنوان شایسته قدردانی معرفی شدند.
 
این کارشناس ارشد کتابداری در ادامه عنوان کرد: برگزاری جشنواره پژوهش و فناوری و انتخاب کتابخانه نمونه، برای بالا رفتن سطح فنی و کیفی خدمات و کمیت تجهیزات و سوق دادن کتابخانه به سمت استانداردسازی و پیشرفت و تعالی تمامی 37 کتابخانه دانشگاه تهران است.
 
وی افزود: این جشنواره نقاط قوت و ضعف را مشخص می‌کند تا بتوان آنها را گسترش داد و نقاط ضعف را تا حد امکان برطرف کرد و اگر کتابخانه‌ای به امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص نیاز داشته باشد، آنها را تأمین و در اختیار گذاشت.
 
تجلیل از برترین‌های دانشگاه تهران
در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از استادان برجسته، دانشجویان نمونه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، پژوهشگران و مؤلفان برتر، طرح‌های کاربردی نمونه تجلیل و  آزمایشگاه نمونه و کتابخانه نمونه دانشگاه تهران معرفی خواهند شد.
 
آیین بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه، دوشنبه 24 آذرماه، در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری