1586 کتاب آموزشی در جشنواره رشد داوری می‌شوند/ آئین اختتامیه 23 دی‌ماه

معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش:

تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷

فریبا کیا، از برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره رشد در 23 دی‌ماه خبر داد و گفت:‌ در این دوره یک‌هزار و 586 اثر داوری می‌شوند. ‌

فریبا کیا، معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد اظهار کرد: جشنوراه رشد با هدف معرفی و ساماندهی بهترین کتاب‌های تولیدی حوزه منابع کمک آموزشی و تربیتی برگزار خواهد می‌شود.

وی افزود:‌ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، زیرنظر دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، مأموریت ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی را بر عهده دارد. ناشران غیردولتی نیز طی فراخوانی تعدادی از برترین منابع خود را در این حوزه  با هدف داوری علمی به سازمان پژوهش ارسال می‌کنند.
 
43 کتاب در این دوره برگزیده می‌شوند
کیا در ادامه گفت: منابع ارسالی از سوی بیش از 200 کارشناس متخصص در رشته‌های مختلف بررسی و داوری می‌شوند و در نهایت یک‌هزار و 586 عنوان کتاب به دبیرخانه ارسال شد. منابع ارسالی در 32 گروه طبقه‌بندی و در مجموع 43 کتاب به‌عنوان آثار شایسته قدردانی معرفی خواهند شد.     
 
معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ کتاب‌هایی که موفق به کسب 60 درصد کل امتیاز شوند، منابعی هستند که حداقل استاندارد‌های آموزشی منطبق با اهداف آموزشی را دارا بوده‌اند. برترین کتاب‌های جشنواره رشد به جامعه مخاطبان یعنی دانش‌آموزان و خانواده‌‌‌های آن‌ها معرفی می‌شوند. کتابنامه و پایگاه اطلاع‌رسانی «سامان کتاب» مرجع اطلاع‌رسانی کتاب‌‌های برتر جشنواره رشد است.
 
وی در ادامه با بیان این مطلب که جشنواره فرصتی برای انتخاب بهترین‌ها است افزود:‌ 10 دوره این جشنواره با عنوان «کتاب‌های آموزشی رشد» برگزار شده بود، این در حالی است که در جشنواره امسال علاوه بر کتاب‌های آموزشی اعم از کمک درسی و کمک آموزشی، منابع ادبی و داستانی و شعر نیز داوری می شوند.
 
کتاب‌‌های کمک آموزشی، وامدار کتاب‌های درسی نیستند
کیا افزود:‌ کتاب‌‌های کمک آموزشی، وامدار کتاب‌های درسی نیستند و به‌صورت موضوعی تهیه می‌شوند و دانش‌آموزان را در افزایش دانش عمومی یاری می‌دهند. این در حالی است که کتاب‌های کمک آموزشی با هدف تسهیل، تکمیل و تعمیق یادگیری منطبق بر سرفصل‌های درسی تولید می‌شوند، یعنی در صورتی‌که کتاب‌های درسی با تغییرات بازچاپ شوند، کتاب‌های کمک درسی نیز نیازمند تغییرند.
 
معاون برنامه‌ریزی و ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه درباره معیارهای داوری یازدهمین جشنواره رشد گفت: نخستین و اصلی‌ترین معیار برای گزینش کتاب‌‌های ارسالی به یازدهمین جشنواره رشد، تناسب آن با اهداف برنامه درسی است. تأثیر محتوای کتاب‌‌ها در میزان یادگیری، رشد خلاقیت دانش‌‌آموز، تناسب آن با سن و علایق مخاطب نیز از دیگر معیار‌های داوری این دوره از جشنواره است.
 
آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره رشد، از ساعت 15 تا 17 و 30 دقیقه سه‌شنبه (23 دی‌ماه) با حضور دکتر علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در تالار حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری