آیا دوست دارید درباره آینده مغزی که 85 میلیارد یاخته عصبی دارد بیشتر بدانید؟

تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۱

کتاب آینده مغز نگاه بی‌سابقه‌ای به مغز انسان داشته و سعی می‌کند برای باز کردن رمز و راز مغز خود را پرتلاش نشان دهد و به همین خاطر شامل مجموعه مقالاتی از بهترین محققان در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) خوانندگان کتاب The Future of the Brain: Essays by the World’s Leading Neuroscientists، خود را در مرزهای مطلق علم می‌بینند و از مقالات برجستگان این حوزه مانند «کریستوف کوچ»، «جرج چرچ»،«اولاف اسپورنز» و مای-بریت و ادوارد موزر؛ در طول کتاب بهره می‌برند.

مغز انسان آن‌قدر اسرار در خود دارد که با خواندن مقاله‌ها از پیشرفت‌های دیدنی به کمک فناوری آگاه شده و نقشه 85 میلیارد یاخته عصبی که در مغز وجود داشته و به خوبی توصیف می‌شود را به خوبی درمی‌یابیم.

در بخش دیگری از کتاب از چالش‌های پیش رو و کارهای بزرگ انجام‌شده برای شبیه‌سازی عملیات مغزی آگاه می‌شویم و مشاهده می‌کنیم دانشمندان چگونه در تلاش‌اند تا کار مغز را شبیه‌سازی کنند.

برنامه‌های تحقیقاتی رؤیایی و بلندپروازانه در مورد آینده مغز را نیز در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم، مانند برنامه «ابتکار مغز» اوباما، پروژه مغز انسان اتحادیه اروپا و …

کتاب آینده مغز روشنای کافی برعلوم پزشکی ،روانی و حتی خوداگاهی انسانی دارد.

این کتاب 304 صفحه‌ای را دانشگاه پرینستون در 24 نوامبر راهی بازار نشر کرده است و می‌توانید فصل اول این کتاب را رایگان دانلود کنید.{لینک}
 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری