انتشار سومین ویراست دستنامه جامع داروهای رسمی ایران

تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴

سومین ویراست «دستنامه جامع داروهای رسمی ایران؛ ایران فارما» با ضمیمه داروهای گیاهی و اقدامات بالینی- پرستاری از سوی انتشارات تیمورزاده روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ویراست سوم «دستنامه جامع داروهای رسمی ایران؛ ایران فارما» به قلم مشترک دکتر سعید شهراز و دکتر طاهره غازیانی، با مقدمه دکتر سیدحمید خوئی و دکتر خیراله غلامی، در 900 صفحه به همت انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.
 
این کتاب، دستنامه فشرده و کاربردی است که دربرگیرنده مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اطلاعات داروهای موجود در بازار ایران است.
 
در این اثر پزشکی سعی شده اطلاعات هرچند مختصر ولی کاربردی در ارتباط با مصرف در حاملگی، گروه دارویی، مقادیر مصرف برحسب اندیکاسیون، تداخلات مهم، موارد منع مصرف و احتیاط و عوارض جانبی در اختیار خواننده قرار گیرد.
 
محتوای ارائه شده در بخش نخست کتاب با عنوان «داروهای ژنریک» به‌طور مشترک به همت دکتر حسام‌الدین حسینجانی، دکتر صبا غفاری، دکتر آزاده مقدس، دکتر سارا عطائی و دکتر مهدیه آبیار قمصری گردآوری شده است. دومین بخش که به «داروهای گیاهی» اختصاص دارد نیز از سوی دکتر مهسا فضل‌اللهی جمع‌آوری شده است.
 
از نقاط قوت این اثر، ارائه راهنمای استفاده از کتاب است؛ به عنوان نمونه در این بخش از کتاب آمده است: «اگر به توضیحات یک داروی خاص که نام ژنریک آن‌را می‌دانید نیاز دارید، می‌توانید بدون مراجعه به نمایه (ایندکس) از فهرست الفبایی ابتدای کتاب استفاده کنید… نمایه (ایندکس) شامل فهرست الفبایی کلیه اسامی ژنریک و تجاری است. با استفاده از نمایه، توضیحات مربوط به یک داروی خاص را که در قسمت‌های مختلف دستنامه ذکر شده است، خواهید یافت… بدون استفاده از فهرست یا نمایه هم می‌توانید به بالای صفحات کتاب مراجعه کنید.»
  
کارورزان، دستیاران، پزشکان متخصص و فوق تخصص،‌پرستاران و سایر کادر پزشکی مخاطبان اصلی کتاب «دستنامه جامع داروهای رسمی ایران؛ ایران فارما» هستند.
 
سومین ویراست از چاپ نخست «دستنامه جامع داروهای رسمی ایران؛ ایران فارما» با شمارگان پنج هزار نسخه در 900 صفحه، به بهای 27 هزار و 500 تومان با همکاری انتشارات تیمورزاده و نشر طبیب روانه بازار کتاب شده است.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری