«تفکر استراتژیک» با مدیران سخن میگوید
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۷
کتاب «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» با ترجمه محمدحسین بیرامی از سوی انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شد.
بیرامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به انتشار کتاب جدیدش اظهار کرد: «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» نوشته مشترک آیرینام، دوهیم، لری استیمپرت و جولیای. چزلی در 12 فصل از سوی انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.
وی درباره فصلهای این کتاب توضیح داد: «تصمیمگیری مدیریتی و مدیریت استراتژیک»، «مزیت رقابتی»، «استراتژی کسبوکار و مزیت رقابتی»، «مدلی پویا از شکلدهی مستمر به ساختار صنعت» و «تعریف و تعیین جایگاه کسبوکار» از جمله فصلهای مهم این کتاب است.
بیرامی در معرفی اجمالی این کتاب عنوان کرد: کتاب «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» ضمن تشریح مفهوم تفکر استراتژیک به چگونگی شکلگیری این تفکر میپردازد؛ بهعبارتی دیگر مؤلفان این اثر علاوه بر مدلهای مدون تفکر استراتژیک، به مدلهای ذهنی مدیران سازمانها و شرکتهای تجاری و خدماتی اشاره کردهاند.
این مترجم افزود: برخی تفکرات استراتژیک ناشی از عکسالعمل مدیران در مقابل مشکلاتی مانند رکود اقتصادی یا تولد یک رقیب جدید در بازار است. مدیران به احتمال زیاد توانایی ساخت استراتژی جدید برای مقابله با شوکهای آنی را ندارند.
مؤلف کتاب «مديريت استراتژيک» در ادامه گفت: مدیریت مدلهای ذهنی واژه کلیدی کتاب «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» است. طبق محتوای این کتاب، مدیران براساس تجارب سالیان طولانی، به الگویی ذهنی میرسند که مقدمه شکلگیری یک استراتژی است.
نخستین چاپ کتاب «تفکر استراتژیک (الزامی برای کسب و کار امروز)» با شمارگان یکهزار و 100 نسخه در 502 صفحه، به بهای 25 هزار تومان از سوی انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شده است.
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانشوفناوری