نگار داوری اردکانی: «فرهنگ پسامدرن» را با «بادبادک‌‌باز» و «جهان آخر» بخوانید

پیشنهاد چهره‌های ادبی و فرهنگی برای مطالعه آخر هفته

تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵

نگار داوری اردکانی، دانشیار دانشگاه شهید بهشتی، برای پایان هفته سه کتاب «فرهنگ پسامدرن»،‌ «بادبادک‌باز» و «جهان آخر» را پیشنهاد کرده است.

دکتر نگار داوری اردکانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته اظهار کرد:‌ کتاب «فرهنگ پسامدرن» نوشته دکتر عبدالکریم رشیدیان یکی از کتاب‌های مناسب برای مطالعه آخر هفته است.  
 
وی درباره موضوع و دلایل معرفی این کتاب افزود: موضوع کتاب «فرهنگ پسامدرن» از جدیدترین مباحث در محافل علمی و دانشگاهی است. نویسنده در این کتاب به مقوله بررسی الگوگیری در صداقت و رعایت امانت علمی و عمق کار پرداخته است. رشیدیان نیز از شخصیت‌های مطرح علمی و دارای خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای است.  
 
مطالعه «بادبادک‌باز»، «هزاران خورشید تابان» و «جهان آخر» را از دست ندهید

اردکانی در ادامه درباره علایق مطالعاتی خود توضیح داد: در حوزه رمان به مخاطبان ایبنا پیشنهاد می‌کنم کتاب‌های «بادبادک‌باز» و «هزاران خورشید تابان» نوشته خالد حسینی را بخوانند. چندین بار این دو کتاب را مطالعه کرده‌ام ولی باز هم خواندن دوباره آنها برایم جذابیت دارد. در این دو اثر، با متنی ساده زوایایی از زندگی مردم افغانستان به روایت درآمده است.
 
مؤلف کتاب «سره‌گرایی زبانی» گفت:‌ رمان «جهان آخر» نوشته کریستف رانس مایر آلمانی با ترجمه دکتر محمود حدادی، عضو هیأت علمی دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی نیز از دیگر کتاب‌های جذابی است که خوانده‌ام و پیشنهاد می‌کنم مخاطبان نیز تجربه لذت از این کتاب را از دست ندهند. «جهان آخر» از سوی نشر پریان در اختیار علاقه‌‌مندان به رمان‌های تاریخی قرار گرفته است.  
 
اردکانی در ادامه در تشریح موضوع و سبک کتاب «جهان آخر» اظهار کرد: کتاب مایر در واقع سنبلی از رئالیسم جادویی است اما در عین حال از شرق تاثیر گرفته است. قصه «جهان آخر» ماجرای سفر شاگردی در طلب استاد است.

آشنایی بیشتر با کتاب «فرهنگ پسامدرن»
بازنمایی مسائل متنوع پسامدرنیسم، و پاسخ‌ به پرسش‌های نوظهور از جمله مباحث این کتاب هستند. عبدالکریم رشیدیان کتابش را بیشتر نتیجه آموخته‌های خود می‌داند تا دانسته‌هایش. نشر نی این کتاب را با شمارگان یک‌‌هزار نسخه در 808 صفحه، به بهای 64 هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.


 
فرهنگ پسامدرن در مدخل‌های گوناگون خود مهم‌ترین چهره‌ها، نظریه‌ها، مفاهیم و اصطلاحات پسامدرن را معرفی می‌کند و دامنه‌ این معرفی را به حوزه‌های متنوع فرهنگ و اندیشه همچون فلسفه، ادبیات و هنرها، دانش‌های طبیعی و اجتماعی، دانش‌های محض، الاهیات، اخلاق، سیاست، روش‌شناسی، ایدئولوژی، اندیشه‌ اقتصادی و جنبش‌های نوظهور اجتماعی و فکری معاصر گسترش می‌دهد.
 
ازهمین‌رو، مدخل‌های این فرهنگ که در عین فشردگی پروای دقت و عمق نیز داشته‌اند، می‌توانند برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های گوناگون سودمند باشند و به‌عنوان آغازگاهی برای مطالعات جهت‌دارتر و ژرف‌تر به آنان خدمت کنند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری