دوره فارسی و تصویری آموزش مترو در سی شارپ – سری چهارم (بخش نهایی)

درود بر شما !

بنابه عادت همیشگی آکادمی لرن فایلز دات کام که کاربرانش رو هیچ وقت از تکنولوژی ها جدید دور نگه نمی داره ، این بار رسیدیم به مدرن ترین رابط کاربری ارائه شده توسط ماکروسافت که Metro UI  نام داره ، حتما تا به حال از ویندوز ۸ استفاده کرده اید و متوجه تفاوت های آن با سایر ویندوز ها شده اید . اولین تغییری که در این ویندوز به چشم میخورد و کاملا محسوس است از بین رفتن منوی start و جایگزین شدن رابط کاربری جدیدی به نام مترو است که می توان از آن به عنوان شاهکار مایکروسافت یاد کرد.  در این آموزش قصد داریم تا به روش ایجاد این رابط کاربری جدید به نام مترو بپردازیم و روش ایجاد انواع Message ها ، Popup ها ، Toast ها ،… را با هم انجام دهیم . در این دوره از صفر تا صد مترو رو ما بهتون یاد میدیم با ما باشید …

و اما سرفصل ها تدریس شده بر اساس هر قسمت :

قسمت اول :

این ویدئو مریوط به توضیحات و مقدمه است. در اینجا به توضیح انواع روش های پیاده سازی رابط کاربری مترو ، مزایا و معایب این تکنولوژی پرداختیم .

قسمت دوم :

این ویدئو مریوط به انواع پروژه های مترو در ویژوال استدیو و البته تحت ویندوز هست .

۳ حالت کلی برای پیاده سازی پروژه های رابط کاربری مترو تحت ویندوز وجود دارد: Blank App ، Grid App و Split App . که به بررسی آنها خواهیم پرداخت .

قسمت سوم :

یکی از مزایای رابط کاربری مترو این است که دارای شی گرایی بسیار زیادی هست و باعث شده که کارایی و انعطاف پذیری آن را بالا ببرد . ای رابک کاربری از برنامه نویسی ۳ لایه استفاده می کند که با فراخوانی توابع تو در تو این کا را انجام می دهد. ما در این ویدئو به بررسی این موضوع پرداختیم .

قسمت چهارم :

این ویدئو مریوط به ساخت کاشی (Tile) های موجود در مترو است . چند روش برای این کار وجود دارد برای مثال استفاده از Grid , Rectangle , Image , … . که ما از روش استاندارد و توصیه شده مایکروسافت که استفاده از Grid ها هستش پرداختیم و آن کاشی ها را ایجاد و سفارشی کردیم .

قسمت پنجم :

این ویدئو مریوط به روش ایجاد کادرهای پیغام است . همان طور که میدانید در رابط کاربری مترو از MessageBox ها خبری نیست و جای خود را به کادرهای پیغام جدید تری دادند که ظاهر متفاوتی نسبت به کادر های پیغام گذشته دارند که ما روش ایجاد آنها را برای شما آموزش خواهیم داد.

قسمت ششم :

یکی دیگه از امکانات موجود در مترو نمایش کادرهای Popup  است.  این نوع کادرها را می توان زمانی نمایش داد که کاربر کلیک راست کند. البته می توان نوع دیگری از این کادرها را ایجاد کرد و در مکان دلخواه خود استفاده کرد.

قسمت هفتم :

این ویدئو مریوط به روش استفاده از Progressbar ها می باشد.  Progressbar ها در مترو دچار تغییر شده و مدل های جدیدی به آن اضافه شده که ما در این قسمت به بررسی و استفاده از انواع ها پرداختیم.

قسمت هشتم :

برای تغییر و حرکت بین صفحات موجود در رابط کاربری مترو از دستورات قبلی نمی توان استفاده کرد و برای آن سینتکس متفاوتی وجو دارد. تغییر صفحه ها به دو روش انجام می شود :  استفاده از امکانات صفحه اصلی و استفاده از فریم ها که ما هر دو آنها را بررسی خواهیم کرد.

قسمت نهم :

این ویدئو مریوط به روش استفاده از Button ها در مترو می باشد . زیرا ظاهر دکمه ها در این رابط کاربری هم دچار تغییر شده و همچنیین چندین نمای از پیش تعریف شده برای آنها وجود دارد.

قسمت دهم :

یکی دیگه از امکانات موجود در مترو نمایش کادرهای App Bar است. این نوع کادرها زمانی نمایش داده می شوند که کاربر بر روی مترو کلیک راست کند و منوهایی از بالا یا پایین و یا هردو را می توانیم نمایان کنیم و امکاناتی را برای کاربران و نرم افزار حود ایجاد کنیم.

قسمت یازدهم :

یکی دیگه از ابزار هایی که مترو در اختیار ما قرار داده است  Toggle Button است که از آن به عنوان دکمه های سوئیچی هم یاد می شود. میتوان به کمک آن مقادیر True یا False را با جا به جا کردن لغزنده آن ایجاد کرد و یا تغییر داد.

قسمت دوازدهم :

یکی دیگه از ابزار هایی که مترو در اختیار ما قرار داده است  Slider است که از آن میتوان در برنامه های خود استفاده کرد و امکانات بیشتری را برای نرم افزار فراهم کرد.

قسمت سیزدهم :

اگر در قسمتی از نرم افزار خود قصد دارید تا صفحه وبی را نمایش دهید تا به وسیله آن امکانات بیشتری را برای کاربر فراهم آورید می توانید از ابزار WebView استفاده کنید که در این آموزش ما نحوه کار با آن را به شما آموزش خواهیم داد.

قسمت چهاردهم :

زمانی که از Windows Form ها استفاده میکردیم می توانستیم متغیر هایی را داخل برنامه ایجاد کنیم و اطلاعاتی را در آن ذخیره کنیم تا زمانی که برنامه بسته می شود و یا حتی کامپیوتر را خاموش میکنیم اطلاعات آن ها از بین نرود و بتوانیم از آن ها استفاده کنیم. این روش بدون استفاده از بانک اطلاعاتی و یا ریجستری ویندوز انجام می شود. خب این امکان داخل مترو نیز وجود دارد البته به شکلی دیگر که در این ویدئو به آن خواهیم پرداخت.

قسمت پانزدهم :

نوع دیگری از کادرهای پیغام در رابط کاربری مترو وجود دارد که این نوع پیغام ها در بالای صفحه و سمت راست به صورت نوار افقی نمایش داده می شود. این نوع پیام ها با نام Toast شناخته می شود که پس از دیدن این ویدئو نحوه استفاده از آن ها را خواهید آموخت.

قسمت شانزدهم:

این ویدئو مربوط به نحوه استفاده از منو Charm و همچنین نحوه صدور مجوز برای استفاده نرم افزار از منابع و امکانات ویندوز می باشد. منوی چارم ، منویی است که زمانی که مواس را گوشه بالا و سمت راست ویندوز قرار میدهیم نمایان می شود.

 دانلود ۳ بخش از آموزش جهت اطمینان از سطح کیفی و کمی کار :

– دانلود رایگان بخش پنجم آموزش مترو در سی شارپ

– دانلود رایگان بخش هفتم آموزش مترو در سی شارپ

– دانلود رایگان بخش دهم آموزش مترو در سی شارپ

و اما در این ویدئو :

در این پست آموزشی ۴ ویدئو چهارم (سری نهایی) این دوره رو براتون قرار دادیم .

قیمت این پکیج (۴ قسمت چهارم نهایی ): ۸ هزار تومان

This page contains a form, you can see it اینجا

گارانتی محصول : 

چنانچه شما از این آموزش به هر دلیلی رضایت کافی را نداشتید وجه پرداختی شما بدون هیچ چون و چرایی برگشت خواهد خورد !

موفق باشید .

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی