مسابقات کتابخوانی در دانشگاه‌های کشور همزمان با دهه فجر

تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹

همزمان با دهه فجر مسابقات کتابخوانی با محوریت مطالعه کتاب‌های «وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره)» و جلدهای ۲۰ و ۲۱ کتاب صحیفه نور در دانشگاه‌های کشور برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی امروز ۶ بهمن ماه با حضور سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی در ابتدای این نشست از برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع انقلاب اسلامی در دهه فجر خبر داد و گفت: در دهه فجر کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعاتی مانند ضرورت انقلاب اسلامی، تحلیل مبانی انقلاب اسلامی، تحلیل نقش دانشگاه و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، تحلیل دستاوردهایی که انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند و … با حضور استادان و دانشجویان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب اسلامی گفت: بر این اساس قرار است تا مسابقات کتابخوانی با محوریت مطالعه کتاب‌های وصیت‌نامه سیاسی الهی حضرت امام (ره) و نیز جلدهای 20 و 21 کتاب صحیفه نور برگزار شود. با برگزاری مسابقات کتابخوانی، فرهنگ کتابخوانی موضوعی انقلاب اسلامی بین دانشجویان ترویج خواهد شد.

وی از برگزاری شب‌های شعر با موضوعات ادبی، علمی، حماسی و … خبر داد و افزود: علاوه بر این برنامه‌ها اکران فیلم با موضوع انقلاب اسلامی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای تحلیل انقلاب اسلامی و نیز بهره‌گیری از ابزار هنر برای معرفی دستاوردهای انقلاب از دیگر برنامه‌های ما برای این ایام است.

این مقام مسئول یادآور شد: همچنین در این ایام از انتشار ویژه‌نامه‌ها و نشریات دانشجویی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه فجر حمایت می‌شود. برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب و عکس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.

هاشمی در بخش پایانی سخنانش درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده در استان تهران گفت: مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) در ساعت ۹ صبح روز ۱۴ بهمن برگزار می‌شود.

وی در پایان از برگزاری پیاده راه انقلاب و دانشگاه در روز ۲۲ بهمن در مقابل دانشگاه تهران خبر داد و یادآور شد: دانشگاهیان در راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز حضور فعال خواهند شد.
 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری