توجه رهبر معظم انقلاب به 126 اثرتألیفی در حوزه نانو

دبیرستادفناوری نانو در گفت‌و گو با ایبنا عنوان کرد

تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵

دبیر ستاد فناوری نانو، ضمن تشریح جزئیاتی از بازدید رهبر معظم انقلاب از آخرین دستاورد‌های فناوری نانو گفت: انتشار 126 اثر تألیفی که 30عنوان از کتاب‌ها به زبان انگلیسی و به قلم دانشمندان ایرانی نوشته شده است بسیار برای ایشان قابل توجه بود.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد فناوری نانو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره بازدید امروز (11 بهمن‌ماه) حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، از آخرین دستاورد‌های فناوری‌ نانو  در حسینه امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز بعد از هشت سال برای دومین‌بار رهبر معظم انقلاب اسلامی از آخرین دستاورد‌های حوزه فناوری نانو بازدید کردند. بازدیدی که دو ساعت به طول انجامید.
 
وی با اشاره به محور‌های این نمایشگاه افزود: طی بازید رهبر معظم انقلاب کارشناسان و نخبگان حوزه نانو درباره موضوعاتی مانند تولید علم و توسعه منابع انسانی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های آتی در حوزه فناوری نانو توضیحاتی به خدمت معظم له ارایه کردند.
 
«سرکار» در ادامه گفت: 30 دستگاه به‌صورت نمونه از بین 120 دستگاهی که طی هشت سال گذشته ساخته شده در معرض دید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: تشریح ورود فناوری نانو در صنایعی مانند،‌ نساجی، آب و فاضلاب،‌ خودرو‌سازی،‌ دارو‌سازی،‌ نفت و انرژی و محصولات تجاری ‌سازی شده این صنعت از دیگر برنامه‌های بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه دستاورد‌های فناوری نانو بود.
 
دبیر ستاد فناوری‌ نانو درباره غرفه نشر در نمایشگاه دستاود‌های نانو گفت: 126 عنوان کتاب فارسی در غرفه این نمایشگاه ارایه شده بود. مقام معظم رهبری همچنین از انتشار 30عنوان کتاب به زبان انگلیسی به قلم دانشمندان ایرانی که به سفارش برترین ناشران بین‌المللی در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت با خبر شدند که بسیار برای ایشان قابل توجه بود.     
 
از هشت سال گذشته (85 تا 93) در حوزه فناوری نانو،‌ 89 عنوان کتاب به چاپ رسیده است. 54 عنوان آن چاپ نخست و‌ پنج عنوان با تجدید چاپ به بازار کتاب عرضه شده‌اند. از این تعداد 44 عنوان تألیفی و 15 عنوان نیز در قالب ترجمه منتشر شده‌اند. 

در سال 93 نیز 17 عنوان کتاب شامل 16 چاپ نخست و یک تجدید چاپ به بازار عرضه شده است. 13 عنوان تألیفی و چهار عنوان نیز ترجمه از دیگر آمار کتاب‌های حوزه فناوری نانو در سال جاری است.   

بازدید مقام معظم رهبری از غرفه تولیدات مکتوب نمایشگاه نانو


 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری