پک فارسی و تصویری آموزش برنامه نویسی AVR

با سلام .
پس از درخواست های مکرر شما دوستان عزیز از آکادمی تخصصی learnfiles مبنی بر قرار دادن آموزش های مباحث الکترونیکی ، دوره به نام آموزش میکروکنترلر های AVR در آکادمی قرار گرفت .

در ضمن این دوره کاملاً فارسی ، تصویری و عملی تدریس شده است .
اما میکروکنترلر چیست ؟
همانطور که می دانید در عصر جدید بشر به سمت زندگی ماشینی روی آورده است . ماشین های هوشمند زندگی اطراف ما را پر کرده است از اسباب بازی کودکان تا کامپیوترهای پیشرفته .
همه این سیستم ها نیاز به یک واحد پردازش یا به قول خودمانی مغز دارند تا بتوانند فعالیت های خود را کنترل کرده و خروجی مطلوب را به ما تحویل بدهند .
میکروکنترلر در واقع همان مغز سیستم است . اما میکروکنترلرها انواع مختلفی دارند ، یکی از انواع معروف و پرکاربرد میکروکنترلر ها ، میکروکنترلر AVR ساخته شرکت Atmel می باشد .
در این دوره قصد داریم برنامه نویسی و نحوه کار با این میکروکنترلرها از سطح ۰ تا ۱۰۰ به شما دوستان عزیز آموزش دهیم .
اما سرفصل های این دوره بر حسب هر جلسه :

جهت تست مجموعه می توانید بخش ها زیر را دانلود نمایید :

قسمت مقدمه : (دانلود رایگان این بخش از اینجا ، صرفاً جهت ارزیابی دوره)

قبل از شروع به معرفی مدرس و ومعرفی سرفصل ها دوره  می پردازیم .

قسمت اول : (دانلود رایگان این بخش از اینجا ، صرفاً جهت ارزیابی دوره)

اولین گام برای وارد شدن به دنیای میکروکنترلرها شناخت میکروپروسسورها و میکروکنترلرها و مقایسه آنها باهم است .

بدین منظور در جلسه اول ابتدا به تعریف میکروپرسسور پرداخته و امکانات و کاربردای آن معرفی می گردد ، سپس همین روند را برای میکروکنترلرها انجام می دهیم و پس از آن میکروپروسسورها و میکروکنترلرها را باهم مقایسه می کنیم .

قسمت دوم  :

در جلسه دوم  به صورت تخصصی وارد مبحث میکروکنترلر ها شده و آنها را دقیق تر بررسی می کنیم . سپس به بررسی دو نوع معروف میکروکنترلرها یعنی نوع PIC و نوع AVR می پردازیم و این مزایا و معایب این دو مدل را بررسی می کنیم و در نهایت با دلیل منطقی یک نوع میکروکنترلر را برای دوره آموزشی خود برمیگزینیم .

قسمت سوم :

پس از انتخاب مدل AVR برای این دوره آموزشی در سومین جلسه ابتدا به تعریف چند اصطلاح مهم این نوع میکروکنترلرها مانند RISC ، Register و Fusebit می پردازیم و سپس به معرفی انواع خانواده های میکروکنترلر AVR و بررسی هریک می پردازیم و در آخر یک مدل از این خانواده ها را انتخاب می کنیم .

قسمت چهارم :

هر دوره آموزشی نیاز به نرم افزارهایی برای پیاده سازی مطالب مربوطه دارد . دوره آمورشی AVR نیاز به یک زبان برنامه نویسی ، یک کامپایلر و یک نرم افزار برای شبیه سازی مدارات میکروکنترلی دارد .

در جلسه چهارم به این بحث پرداخته شده و نرم افزارها معرفی می گردد .

قسمت پنجم :

جلسه پنجم شروع کار با میکروکنترلرهای AVR است و اولین و مهم ترین کاربرد میکروکنترلرها یعنی درگاه ورودی و خروجی معرفی می گردد همچنین در این جلسه با نحوه دیتاشیت خوانی آشنا شده و با برخی پایه های میکروکنترلر که کاربرد خاص دارد آشنا می شوید .

قسمت ششم و هفتم  :

جلسات ششم و هفتم به منظور آشنایی کامل و تسلط به موضوع درگاه خروجی آماده شده .

در این جلسات اولین پروژه با میکروکنترلر AVR را انجام می دهیم ، سپس با مفهوم و کاربرد تاخیر در برنامه (delay) آشنا می شوید .

در این دو جلسه پروژه های زیر انجام می شود :

– روشن کردن LED با میکروکنترلر

– LED چشمک زن

– ساخت یک فلاشر زیبا با چهار LED توسط میکروکنترلر

در نهایت ۲ تمرین برای تسلط هرچه بیشتر شما به این موضوع در اختیارتان قرار می گیرد .

قسمت هشتم :

جلسه هشتم به مسئله درگاه های ورودی می پردازد . اصطلاح pull-up در الکترونیک تعریف می شود و پروژه روشن کردن یک LED از طریق یک کلید توسط میکروکنترلر AVR انجام می شود .

قسمت نهم :

جلسه نهم به منظور تسلط نهایی به مسئله ورودی و خروجی آماده شده است در این جلسه پروژه راه اندازی موتور DC توسط یک میکروکنترلر و یک کلید انجام خواهد شد .

قسمت دهم :

حتما با نمایشگرهای کوچکی که اعداد را از ۰ تا ۹ و برخی حروف مانند A را نشان می دهند برخورد داشته اید. به این نمایشگرها ۷segment می گویند که از ۷عدد LED ساخته می شوند و در دو نوع کاتد مشترک و آند مشترک موجود هستند.

جلسه دهم به معرفی ۷segmentها و در نهایت راه اندازی آن توسط میکروکنترلر و ساخت یک شمارشگر ۰ تا ۹ اختصاص دارد.

قسمت یازدهم :

گستره کاربرد LCDهای کاراکتری بسیار زیاد است، به طوریکه در اکثر وسایل الکترونیکی و پروژه های الکترونیکی از اینگونه LCDها استفاده می شود.

LCDها رابط کاربر و پروژه می باشند دقیقا مانند مانیتور کامپیوتر شخصیتان در جلسه یازدهم به معرفی LCDهای کاراکتری می پردازیم همچنین یک پروژه شامل نشان دادن یک جمله،عدد و علائم خاص را با یک میکروکنترلر انجام خواهیم داد.

قسمت دوازدهم :

یکی از جذاب ترین و پرکاربردترین امکانات میکروکنترلرها واحد مبدل آنالوگ به دیجیتال است(ADC). در جلسه دوازدهم ابتدا به معرفی مقدار آنالوگ سپس دیجیتال و مبدل آنالوگ به دیجیتال پرداخته و درنهایت نحوه تظیمات مربوط به ADC را در کدویزارد بیان می کنیم.

قسمت سیزدهم :

جلسه سیزدهم اختصاص به انجام پروژه ای بسیار کاربردی و تلفیقی از مباحث جلسه اول تا کنون دارد. این پروژه شامل یک سنسور دما LM35 می باشد که هرگاه دما از ۴۰ درجه افزایش یافت چراغی این موضوع را به ما هشدار میدهد در آخر جلسه نیز مداری برای محاسبه دماهای منفی با LM35 در اختیارتان قرار می گیرد.

قسمت چهاردهم :

بی شک از مهمترین امکانات میکروکنترلرهای AVR پشتیبانی از پورت سریال است.

در جلسه چهاردهم به تعریف ارتباط سریال، پروتکل های این ارتباط و انواع کاربردهای آن می پردازیم.

قسمت پانزدهم و شانزدهم : 

جلسه پانزدهم و شانزدهم به راه اندازی واحد سریال در میکروکنترلر اختصاص دارد و نحوه ارسال و دریافت اطلاعات با میکروکنترلر و اتصال دو میکروکنترلر به هم بررسی می شود.

قسمت هفدهم :

جلسه هفدهم به بررسی یکی از بروز ترین تکنولوژی ها اختصاص دارد. در این جلسه به معرفی ، بررسی کـــاربرد ها و راه اندازی RFID می پردازیم .

قسمت هجدهم :

یکی از فناوری های پرکاربرد در زمینه علم رباتیک فناوری موقعیت یابی با استفاده از GPS است که در جلسه هجدهم یک GPS با پروتکل NMEA را راه اندازی می کنیم.

قسمت نوزدهم : 

زمان یک امر بسیار مهم است. جلسه نوزدهم به مسئله تایمر کانترها اختصاص داد.

وظیفه تایمرها شمارش است که استفاده های گوناگونی دارد در این جلسه ما با استفاده از تایمر ۰، سنسور رطوبتی HS1101 را راه اندازی می کنیم.

قسمت بیستم :

یکی از دغدغه های کاربرین میکروکنترلر دو قطبی بودن ولتاژ یعنی ۰ یا ۵ ولت بودن آن است.

در این جلسه به کمک PWM ولتاژ دلخواه خود را تولید می کنیم.

قسمت بیست و یکم :

یکی از مهم ترین امکانات میکروکنترلر های AVR پشتیبانی از پروتکل I2C می باشد. بسیاری از قطعات از جمله حافظه ها، حسگرها و … از طریق I2C برنامه ریزی می شوند. قسمت بیست و یکم به همین موضوع اختصاص دارد که در نهایت یک حافظه EEPROM را برنامه ریزی می کنیم.

قسمت بیست و دوم :

جلسه بیست و دوم به منظور تکمیل مبحث I2C ارائه شده است. در این جلسه پروژه بسیار کاربردی ساعت و تقویم واقعی با استفاده از یک ds1307 و یک ATmega32 و با استفاده از قابلیت های ویژه Code Wizard انجام می شود.

قسمت بیست و سوم :

یکی دیگر از امکانات AVR پشتیبانی از پروتکل SPI است.

این پروتکل درگاه پروگرم کردن میکرو، یکی از روش های اتصال چند میکروکنترلر به هم، پروتکل مورد استفاده بسیاری از ماژول های فرستنده و گیرنده(RF) و … می باشد.

جلسه بیست و سوم به طور مفصل به آن می پردازد.

قسمت بیست و چهارم (بخش نهایی دوره ):

پس از بررسی کامل میکروکنترلر های AVR ، شناخت امکانات و کاربردها، انجام پروژه های متنوع و کاربردی این دوره نیز به پایان رسید.

جلسه نهایی به منظور جمع بندی مباحث و نتیجه گیری و همچنین نحوه پروگرم کردن میکروکنترلر و توضیحاتی راجع به Fusebitها ارائه شده است.

انشاا… پس از گذراندن این دوره و انجام تمرین، در زمینه میکروکنترلر های AVR حرفه ای می شوید.

قیمت پک : ۳۸ هزار تومان با ۴۳ درصد تخفیف پایه

»» راهنمای خرید  آنلاین و دریافت لینک دانلود بخش ها : (پرداخت آنلاین- دریافت آنی لینک دانلود پکیج)

در این حالت از خرید شما پس از پرداخت آنلاین می توانید به صورت آنی لینک دانلود محصولات رو دریافت کنید .

This page contains a form, you can see it اینجا

»» راهنمای خرید  پستی : (پرداخت آنلاین و غیر آنلاین – تحویل درب منزل)

پس ثبت مشخصات شما می توانید مبلغ را آنلاین پرداخت و یا هنگام دریافت مجموعه درب منزل پرداخت کنید . (هزینه پست بر عهده شما و جدا از هزینه پک است)

گارانتی محصول :

در صورت عدم رضایت شما از محصول وجه به صورت کامل بازگشت داده خواهد شد ، این مزیت ماست.(در صورتی که خرید پستی باشد هزینه DVD  خام ازشما در هر صورت کسر خواهد شد)

در ضمن شما می توانید ابتدا ویدئو ها رایگان  دوره که در پست  های گذشته قرار دادیم را دانلود کرده تا در مورد آموزش ها مطمئن و اگاه شوید ! (لینک دانلود در ادامه همین مطلب قرار داده شده است)

زمان تحویل محصول به شما :

محصول به سرعت از طرف ما آماده به ارسال شده و به مامور پست تحویل می گردد و زمان تحویل آن ، بسته به مکان شما و روند کار پست متغییر خواهد بود .

پشتیبانی ۲۴ ساعته :

پشتیبانی در ۲۴ ساعت شبانه روز به وسیله تماس با شماره های زیر :

– پشتیبانی  : ۰۹۳۸۶۴۲۸۰۶۷

همچنین می توانید از طریق سیستم چت وب سایت با یکی از مسئولین سایت در صورت حضور گفتگو کنید .

روش نهایی پشتیبانی هم ارسال ایمیل درخواست به رایانامه info@learnfiles.com  و پیگیری از طریق ایمیل .

سخن آخر  :

از شما که آموزش ها را منتشر نمی کنید و ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات همراهی کنید ، متشکریم  .

 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
آموزش برنامه نویسی