«شخصیت‌های رنگی در تحصیل» را بشناسیم

تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹

احمد صادقی با همکاری فاطمه سمیعی کتابی برای دانش‌آموزان و دانشجویان تالیف کرده‌ است که در آن به نقش ویژگی‌های شخصیتی بر عملکرد تحصیلی اشاره و آن را مورد بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «شخصیت‌های رنگی در تحصیل» کتابی است که دانش‌آموزان و دانشجویان با مطالعه‌ این آن می‌توانند به نقش ویژگی‌های شخصیتی بر عملکرد تحصیلی آگاه شده و با خودشناسی و مدیریت نقاط قوت و ضعف خود به موفقیت تحصیلی بیشتری دست یابند. 
 
همچنین مشاوران تحصیلی، معلمان و والدین، نیز با مطالعه این کتاب می‌توانند با آگاهی از تفاوت‌های فردی فراگیران در سبک یادگیری، آنان را در پیشرفت تحصیلی و پیشبرد اهداف آموزشی یاری دهند.
 
 در بخشی از این کتاب آمده است:«برخی از افراد عادت دارند بلند مطالعه کنند. برخی راه می‌روند و مطالعه می‌کنند. برخی خیلی سریع و تند از روی مطالب می‌گذرند و برخی یک مطلب را چندین بار مطالعه می‌کنند. سرعت مطالعه‌ برخی زیاد و برخی بسیار کم است. برخی از افراد فقط در حد تکلیف به مطالعه مطالب می‌پردازند، تعدادی به مطالعه‌ مطالب اضافی و بررسی عمیق آنها علاقه‌مندند و برخی دیگر حتی در حد وظیفه هم خود را به مطالعه مشغول نمی‌کنند.»
 
نویسندگان این کتاب معتقدند:«مسأله این است که چه کسی درست عمل می‌کند؟ علت این تفاوت‌ها در چیست و برای اصلاح آنچه اشتباه و آسیب‌زا است چه باید کرد؟ در ادامه، برای درک بهتر علت تفاوت‌ها، به بررسی جداگانه‌ تیپ‌های شخصیتی و سبک‌های مطالعه‌ آنها پرداخته، آسیب‌های موجود در مطالعه‌ هر کدام را معرفی می‌کنیم و سپس به ارائه راهکارهای مربوط به آن می‌پردازیم.»
 
«شخصیت‌های رنگی در تحصیل» در 79 صفحه به قیمت سه هزار و 500 تومان از سوی  نشر نوشته منتشر شده است.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری