«کارآفرینی‌گرایی در دانشگاه‌ها و اقتصاد دانش» به پیشنهاد مولف، ترجمه شد

به قلم عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران

تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵

سیدمصطفی رضوی، ضمن اعلام خبر انتشار کتاب «کارآفرینی‌گرایی در دانشگاه‌ها و اقتصاد دانش» گفت: ترجمه این کتاب به پیشنهاد مؤلف کتاب صورت گرفت.

دکتر سیدمصطفی رضوی، مدیرگروه مدیریت صنعتی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تازه‌ترین فعالیت خود در حوزه نشر اظهار کرد: ترجمه کتاب «کارآفرینی‌گرایی در دانشگاه‌ها و اقتصاد دانش» نوشته مایکل شاتدک که در سال 2009 به بازار جهانی عرضه شده، به پایان رسید.
 
وی گفت: نویسنده کتاب سال 2010 برای شرکت در کنفرانسی به ایران سفر کرده بود و این کتاب را برای ترجمه به من پیشنهاد کرد. ترجمه این اثر با همکاری دکتر مصطفی علی‌میری در طول یک سال به پایان رسید و دانشگاه تهران کتاب را در 240 صفحه به بازار کتاب دانشگاهی عرضه کرده است.  
 
رضوی درباره محتوای این کتاب افزود: این اثر مجموعه مقالات محققان مختلف در حوزه کارآفرینی و محور اصلی آن کار‌آفرینی در ساختار آموزش عالی است. توسعه کارآفرینی دانشگاهی و اقتصاد دانش‌بنیان از دیگر محور‌های این کتاب است.
 
این عضو هیأت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران درباره جایگاه مقوله کارآفرینی در دانشگاه‌های ایران اظهار کرد: ساختار نظام آموزش عالی ما با کارآفرینی فاصله دارد؛ در حالی‌که کتاب از دانشگاه‌های نسل سوم بحث می‌کند، دانشگاه‌های کشور در نسل دوم باقی مانده‌اند.  
 
وی ادامه داد:‌ خروجی پژوهش‌های دانشگاهی ما هنوز متناسب با انتظارات و نیاز‌های جامعه نیست. کارآفرینی زمانی شکل می‌گیرد که دانش‌آموختگان تقویت شوند و جامعه نیز در انتظار پژوهش‌های کاربردی این دانش‌آموخته باشد؛ کارآفرینی در فضایی غیررقابتی ایجاد نمی‌شود.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
خبرگزاری کتاب ايران (IBNA) – پربيننده ترين عناوين دانش‌و‌فناوری