مجموعه آموزش ساخت بازی در سبک تیراندازی بقاء – مجموعه کامل
سلام
اگه آموزش های یونیتی رو تا اینجا دنبال کردید باید بگم که این آموزش اولین آموزش کاملا جدی هست که کلی مطلب جدید توش یاد میگیرید، با ابزارهای جدید یونیتی آشنا میشید و خلاصه میتونید یه گیم جدی از اول تا آخرش رو خودتون بسازید!
این مجموعه، آموزش ساخت یک بازی در سبک تیراندازی بقاء (Survival Shooter) است .
برای توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید…
بازی که در این مجموعه قصد ساختش رو داریم یکی از جدیدترین مجوعه آموزش های سایت یونیتی (سایت سازنده موتور بازی سازی یونیتی) است که در مراسم Unite 2014 ارائه شده است.
برای یادگیری این مطالب در این مجموعه با ما همراه باشید:
قسمت اول :
آماده سازی محیط بازی
آشنایی مقدماتی با مبحث Ray Casting
آشنایی با بخش Animator یونیتی
آشنایی با State Machine و کاربرد های آن در Game Development
استفاده از State Machine در محیط Animator
ساخت و استفاده از پارامترها در مبحث انیمیشن
انواع پارامترهای انیماتور یونیتی و تفاوت آنها
کار با State ها و Transition ها
Any State
برای دانلود رایگان قسمت اول به لینک زیر مراجعه کنید:
قسمت اول آموزش ساخت بازی در سبک تیراندازی بقاء
قسمت دوم :
آشنایی با تابع Awake و تفاوت آن با Start
کار با تابع FixedUpdate
Normalization
استفاده از RayCast برای چرخش کاراکتر از طریق ماوس
برای دانلود رایگان قسمت دوم به لینک زیر مراجعه کنید:
قسمت دوم آموزش ساخت بازی در سبک تیراندازی بقاء
قسمت سوم:
دنبال کردن کاراکتر توسط دوربین
آشنایی با Vector3.Lerp و کاربرد آن
قسمت چهارم:
آشنایی با پارتیکل سیستم
NanMesh Agent & Bake
استفاده از NavMesh Agent در اسکریپتینگ برای مسیریابی
کار کردن با Animator Controller
قسمت پنجم:
آشنایی با UI جدید یونیتی
آشنایی با Canvas و کاربرد آن
Anchor Presets & Rect Transform
Image & Slider
قسمت ششم:
پیاده سازی سلامتی پلیر
استفاده از Image و Slider در اسکریپت نویسی
کار با Color.Lerp
نمایش flash screen زمان برخورد دشمن با پلیر
پیاده سازی حمله دشمن ها
بررسی جوانب و پارامتر های مورد نیاز برای پیاده سازی حمله دشمن ها
قسمت هفتم:
پیاده سازی سلامتی دشمن
بررسی و پیاده سازی Sinking برای دشمن ها بعد از مرگشان
پیاده سازی مرگ و آشیب دیدن دشمن ها
پیاده سازی افکت های تیراندازی
Line Renderer & Particle System & Light & Audio Source
استفاده از مبحث RayCasting برای پیاده سازی تیراندازی و Line Rendering
آشنایی با Fire1
قسمت هشتم:
کار با Text
پیاده سازی Scoring Points
استفاده از فونت و شیدر برای متن ها
کار با تنظیمات Text
قسمت نهم:
پیاده سازی انواع دشمن ها
Animator Override Controller
نحوه استفاده از یک Animator Controller برای یک آبجکت مشابه دیگر
استفاده از InvokeRepeating برای Enemy Spawn
کار با Instantiate
استفاده از Random.Range برای به دست آوردن یک عدد تصادفی بین یک بازه ی عدد
آشنایی با آرایه ها و استفاده از آنها
آشنایی بیشتر با یکسری از امکانات Editor
قسمت دهم:
ساخت صفحه باخت به همراه انیمیشن آن
استفاده از انیماتور برای انیمیت UI
آشنایی با ابزار Animation و ساخت انیمیشن UI با استفاده از آن
انیمیت رنگ و مقیاس و …!
آشنایی با اولویت UI Render یونیتی و تفاوت آن با نرم افزارهایی مثل فوتو شاپ
Application.LoadLevel & Application.loadedLevel
ریستارت (Restart) کردن بازی
و…
This page contains a form, you can see it اینجا
مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی