دانش و مهارت تدریس1 : مهارتهای پیش از تدریس (طرح درس، …

  سرفصل و محتوای دوره:

معرفی مکاتب چهارگانه روانشناسی تربیتی و نوع رویکرد هر کدام در اتخاذ روش های تدریس خود و نحوه تعامل با فراگیر،شناخت ویژگیهای یادگیرنده‌گان کودک و بزرگسال از نگاه روانشناسی آموزش و یادگیری،آشنایی با حیطه ها و سطوح یادگیریو نحوه تدوین اهداف رفناری و انتظارات یادگیری در این حیطه ها،نگاهی بر تأثیرات غیر مستقیم رفتارها بر یادگیرنده و نوع ارتباط درست مدرس با وی،نوع ارتباط صحیح مدرس به همکاران و نوع ارتباط صحیح مدرس با علم،حقوق دانشجو و استاد،بحث و تحلیل معضلات احتمالی کلاس درس و اتخاذ تصمیم درست در مواجهه با آنها،اصول تدوین طرح درس،انواع طرح درس،تدوین طرح درس موفق بر مبنای رویکرد ساختن‌گرایی بصورت عملی

 اهداف:

آشنایی با روان شناسی آموزش و یادگیری کودکان و بزرگسالان،آشنایی با اخلاق و آداب حرفه‌ای آموزش و یادگیری،کسب مهارت در تدوین طرح درس موفق

   مخاطبان :

  حداقل مدرک کارشناسی ارشد ،ترجیحا معلم، مدرس، بورسیه و عضو هیأت علمی

 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مدیریت آموزش