کاربرد فلسفه تعلیم و تربیت در علوم تربیتی و …

 

سرفصل و محتوای دوره:

سیر و مفهوم فلسفه، فعالیت‌های(فلسفی و تحقیق)یک فیلسوف،حیطه‌های فلسفه آموزش و پرورش،منابع کسب معرفت، مفهوم و ملاک تشخیص حقیقت، ماهیت ارزش‌ها، نظرات و پاسخ‌های مکاتب فلسفی در‌باره ارزش‌های ایده آلیسم، رئالیسم، پراگماتیست و مفهوم ایده آلیسم، هدف و محتوا و روش‌های تعلیم و تربیت و روش‌های تدریس از نظر این مکتب ، نقش معلم و شاگرد،مفهوم رئالیسم، هدف و محتوا و روش‌های تعلیم و تربیت و روش‌های تدریس از نظر این مکتب،مفهوم پراگماتیسم، هدف و محتوا و روش‌های تعلیم و تربیت و روش‌های تدریس از نظر این مکتب، روش و مراحل حل مسئله از دیدگاه جان دیویی،مفهوم و ارزش‌ها از نظر اگزیستانسیالیسم، هدف، مراحل و روش تعلیم و تربیت از نظراگزیستانسیالیسم،فلسفه تربیتی اسلام، مفهوم، روش‌های تدریس نقش مدرس و نقش معلم و شاگرد از نظر فلسفه تربیتی اسلام     

  اهداف:

آشنایی با عمل دانش فلسفه،آشنایی با نکات عمده و اصلی فلسفه،ارزیابی فلسفه با تعلیم و تربیت،تحلیل مسائل اصای تعلیم و تربیت،بررسی فلسفه آموزش و پرورش و ارزیابی آن در ایران

  مخاطبان :

اعضایی هیات علمی، دبیران و معلمان تمامی  دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های  علوم تربیتی و روانشناسی و تمامی افرادی که با آموزش و پرورش و وسایل تعلیم و تربیت سرو کاردارند

 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مدیریت آموزش