انتقال وردپرس: انتقال سایت خود به صورت دستی

انتقال وردپرس: انتقال سایت خود به صورت دستی

انتقال یک سایت وردپرسی برای اولین بار میتونه دلهره آور باشه . این کار شامل کپی کردن بعضی از فایل ها  از یک مکان به مکان دیگر خواهد شد.اما هنگامی که شما بدونید برای انتقال به چی نیاز دارید یا چه ابزاری مورد استفاده هستش ، این کار کاملا سادست به شرطی که تمام مراحل رو به درستی دنبال کنید.

 

در این آموزش من به شما طریقه انتقال وب سایت خودتون از یک مکان به مکان دیگر رو نشون میدم.نمونه هایی که هنگام انجام کار ممکنه بش بر  بخورید عبارتند از :

 

  • چگونگی آپلود و انتقال سایت از یه سرور محلی (لوکال) به یک سرور آنلاین
  • چگونگی  انتقال از سرورها یا هاست

اگر شما در حال انتقال سایت خود تون به هاست هستید و در مورد کاری که انجام میدید مطمئن نیستید قبلش یه بررسی بکنید . فقط یه بار واسه همیشه

علاوه بر این  اگه واقعا برای انجام این کار  مطمئن نیستید ، شاید دلتون بخواد آموزش من در مورد استفاده از پلاگین ها برای انتقال وردپرس تون دنبال کنید! با نصب و را ه اندازی خیلی ساده کارتون خیلی آسون تر انجام میشه.

اما اگر سایت شما دارای تم های مختلف و پلا گین ها یا تنظیمات پیکربندی سایت که واقعا نمیخواید دوباره در مکان جدید سایت خودتون اونا رو انجام بدید،شما نیاز دارید پایگاه داده خودتون رو هم به صورت دستی انتقال بدید.برای پیدا کردن اینکه چطور باید این کار رو انجام بدید.این مطلب رو بخونید!

شما به چی نیاز دارید!

به دنبال این آموزش، شما نیاز به :

  • نصب و راه اندازی وردپرس با تم ها وپلاگین ها ی در حال اجرا بر روی اون و علاوه بر این اضافه کردن برخی از محتوای پست ها ،صفحات ،رسانه ها ، و یا هر عملی که داخل سایتتون رخ میده!
  • مسئله بعدی اینه که جایی که میخواید سایتتون رو منتقل کنید .سرویس گیرنده FTP  ، ویراشگر کد و دسترسی به PHPMYADMIN  رو برای شما فراهم خواهد کرد!

چیزی که قبل ازشروع عملیات انتقال باید بدونید

وردپرس تون :در واقع منتقل نمیشه ، اما بجاش

  • در یه مکان دیگه دوباره نصب میشه.
  • محتویات پوشه wp-contect شما ، مثل تم ها ، پلاگین ها آپلود میشن.
  • دیتابیس تون.

قبل از شروع

قبل از شروع ،پیو ند های یکتا در سایت قدیمی تون رو خاموش کنید.برای این کار از منوی تنظیمات کزینه پیوند های یکتا رو انتخاب کنید گزینه پیشفرض رو انتخاب کنید ، کلیک کنید . بعدش تغییرات رو ذخیره کنید.

از سایت خودتون یه کپی ایجاد کنید

خب ما یک کپی از فایل ها و پایگاه داده سایت مون ایجاد میکنیم. برای این کار می تونیم از افزونه های پشتیبان گیری مورد نظر ، یا FTP برای دانلود فایل ها و از phpMyAdmin برای کپی از پایگاه داده استفاده کنیم.من به شما نشون خواهم داد که چطور این کار رو انجام بدیم

کپی کردن فایل ها

اول ،ایجاد یک کپی محلی از پوشه wp-content خودمون که شامل آپلود های تمام فایل های تم ها و پلاگین ها هستش.

هنگامی که شما در حال آپلود این پوشه در سایت جدید هستید.نیاز به نصب مجدد تم ها و افزونه هاتون ندارید دست خودتون هستش اگه بخواید دوبار تم هاتون و پلاگین هاتون رو نصب کنید این پوشه رو آپلود نکنید!

کپی کردن پایگاه داده

phpMyAdmin برای سایت خودتون رو باز کنید.از جایی که سرویس دهنده یا هاست تون براتون این امکان رو فراهم کرده یا اگه با سایت لوکال کار می کنید از قسمت مربوطش این کار رو انجام بدید.

بعد از این که پایگاه داده تون رو پیدا کردید بر روی گزینه یا تب Export کلیک کنید.اونوقت یه فایل SQL با پایگاه داده تون داخل سیستم تون دانلود میشه!

توجه داشته باشید اگه شما بیش از یک پایگاه داده دارید و واسه تون سخته که بین این همه دیتابیس پیداش کنید.میتونید فایل wp-config.php سایت رو چک کنید.

ویرایش پایگاه داده

قبل از اینکه شما بتونید جداول پایگاه دادتون رو به سایت جدیدتون وارد کنید.شما نیاز دارید یه سری تغییرات در فایل SQL خودتون انجام بدید .اما قبل از شروع این کار یک کپی از این فایل ایجاد کنید،به عنوان نسخه پشتیبان.

در مرحله بعد این فایل رو باویرایشگر کد تون باز کنید و مواردی از قبیل نام دامنه قدیمی برای سایت با نام دامنه جدید رو ویرایش کنید.

بنابراین برای مثال :

اگر شما در حال آپلود یک سایت لوکال با آدرس localhost هستیداون رو به دامنه مورد نظر(exam.com) تغییر دهید. یا اگه میخواید دامنه خودتون رو تغییر بدید از (oldsite.com) به (newsite.com) این تغییرات رو اعمال بکنید و برای مواردی نظیر تغییر سرور بدون تغییر نام دامنه لازم به انجام این کار نیستید.

ایجاد سایت جدید

در مرحله بعد شما نیاز دارید وردپرس جدید تون رو نصب کنید . که این عمل رو به صورت معمولی انجام میدید.

اضافه کردن فایل

قبل از وارد کردن دیتابیس تون ،نصب پلاگین ها و تم ها ایده خوبی هستش جداول وارد شده بدون نصب این پلاگین ها و تم ها کار نمیکنه

در هر صورت یعنی نصب مجدد تم ها وپلاگین ها یا آپلود اونها توسط FTP در پوشه wp-content با همان ساختاری که در سایت قدیمی بود شاید برای این کار پوشه های جدید رو پاک کنید و پوشه های سایت قدیمی رو جایگزین کنید.

وارد کردن دیتابیس

قبل از اینکه بخواید پایگاه داده از سایت رو وارد کنید ،نیاز دارید جداول جدیدی که وردپرس براتون ایجاد کرده DROP یا حذف کنید.

در phpMyAdmin ،پایگاه داده سایت جدیدتون رو پیدا کنید و روی زبانه Structure کلیک کنید.

همه جداول دیتابیس تون رو انتخاب کنید . بعدش drop رو کلیک کنید و بعد yes شما خواهید دید که تمام جداولی که انتخاب کردید از اونجا حذف خواهد شد.

وارد کردن جداول جدید دیتابیس

باز در phpMyAdmin تون زبانه import روکلیک کنید بعد روی دکمه Chose file و فایل sql که تغییر دادید رو انتخاب کنید و جداول دیتابیس خودتون رو وارد کنید.

اگه سایت تون خیلی بزرگه لازمه برید و یه قهوه بنوشید . بدلیل اینکه ممکنه مدتی طول بکشه!

مراحل نهایی

پاک کردن کش مرورگر خودتون . با این روش از هر گونه مشکلات ناشی ازکش محتوای ذخیره شده توسط مرور گرتون دور بمونبد.

ورود به مدریت وردپرس با همون مشخصات قدیمی

و بررسی کنید که پلاگین ها و ابزارک هاتون به درستی کار میکنن

 

خلاصه

انتقال یک سایت دیگه با وردپرس هنگامی که شما بدونید برای انتقال به چی نیاز دارید یا چه ابزاری مورد استفاده هستش ، این کار کاملا سادست به شرطی که تمام مراحل رو به درستی دنبال کنید.

 

مقاله های دیگر در این مورد:

انتقال سایت وردپرسی به سرور جدید بدون خون و خونریزی !

انتقال وبسایت وردپرسی از لوکال‌هاست به سرور

انتقال وردپرس از لوکال به هاست و هاست به لوکال

 

نوشته انتقال وردپرس: انتقال سایت خود به صورت دستی اولین بار در تک آموز بزرگترین آرشیو آموزشی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
تک آموز بزرگترین آرشیو آموزشی