مدیریت اطلاعات علمی با استفاده از نرم افزار اندنوت …

سرفصل و محتوای دوره: 

بخش اول: استناد و اهمیت آن در آثار علمی، شیوه های استناد دهی استاندارد رایج، لزوم استفاده از نرم افزارهای استناددهی، نرم افزارهای مدیریت استناد با تاکید بر اندنوت، انواع نسخه های اندنوت (تحت ویندوز و تحت وب)، ایجاد یک کتابخانه به‌وسیلة اندنوت و معرفی آن، شروع اندنوت، بازکردن یک کتابخانه حاوی منابع، مرتب کردن کتابخانه، انتخاب، بازو بسته کردن، و ذخیره نمودن منابع در گروه‌های کاربر، تنظیمات اندنوت، چگونگی تغییر تنظیمات تعریف شده بر اساس تمایل و نیاز کاربران، نحوه تعامل میان نسخه های مختلف اندنوت، وارد کردن یک منبع، افزودن استنادها و رفرنس ها به شکل دستی به کتابخانه شخصی، افزودن استنادها به شکل آنلاین به کتابخانه شخصی، افزودن عکس، تصویر، جدول و نمودار به استنادهای کتابخانه شخصی، افزودن فایل های پی دی اف به استنادها (دستی و خودکار)، افزودن فایل یا فولدرها با قالب PDF و ورود خودکار اطلاعات آنها در کتابخانه شخصی، تغییر نام فایل های PDF به شکل خودکار، فراخوانی استنادها از پایگاه های اطلاعاتی و شناسایی فیلترهای ورودی و خروجی

اهداف:

آشنایی با نرم افزار اندنوت، ایجاد کتابخانۀ نمونه؛مدیریت کتابخانة نمونه،آموزش استناد به همراه نگارش متن، جست‌وجو در پایگاههای اطلاعاتی مختلف علمی مانند پاب مد و گوگل اسکولار و انتقال نتایج به اندنوت

  مخاطبان :

اعضای هیأت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگران

 

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
مدیریت آموزش