تبادل لینک هوشمند در عصر وب

SEO ابزاری برای بازاریابی محتوایی:

تبادل لینک هوشمند چه تاثیری بر رتبه بندی وبسایت ها در گوگل دارد؟

اگر تاکنون به رتبه بندی وبسایت ها در مورد موضوع محبوبی دقت کرده باشید می دانید که موتورهای جست و جو جریان پایداری از بازدیدکنندگان چند ماه یا حتی چند سال گذشته را برای شما ردیف می کند.

سرچ کردن می تواند منبع دائمی و مهمی برای پیش قدم شدن محتواهای وبسایت شما از لحاظ ترافیک باشد.

با این که بازدیدکنندگان می توانند در جاهای دیگری مثل خبرنامه های ایمیلی هم از پست های جدید شما آگاه شوند اما هر بار که پست جدیدی در وبسایتمان می گذاریم باید حتما بهینه سازی موتور جست و جو (SEO) را مدنظر داشته باشیم.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه لینک (دهی) های داخلی بر رتبه بندی های موتور جست و جوی گوگل اثر می گذارد و شما را با ۴ شیوه آشنا می کنیم که از طریق آن ها می توانید چنین لینک هایی در جهت بازاریابی محتوایی وبسایت خود ایجاد کنید.

گوگل چند صد عامل دیگر را هم برای رتبه بندی وبسایت ها در نتایج جست و جوی خود لحاظ می کند اما لینک شدن خود به تنهایی مهم ترین آن عوامل محسوب می شود. اگر چندین بار به یک صفحه لینک داده شده باشد گوگل آن را نشانه مثبتی ارزیابی می کند و صفحه را مرتبط و معتبر تشخیص می دهد.

اما به یاد داشته باشید که همه لینک ها وزن و اهمیت یکسانی ندارند.

لینک ها چگونه بر SEO اثر می گذارند؟

به طور خلاصه، برخی عواملی که بر ارزش و اعتبار یک لینک اثرگذارند عبارت اند از:

  • لینک دهی داخلی از وبسایتی که گوگل آن را محبوب و معتبر می داند: چنین کاری چندین برابر بیشتر از لینک دهی از سایت جدیدی با لینک های کم داخلی اثرگذار است.

 

  • تبادل لینک هوشمند از سایت هایی که محصولات یا موضوعاتی مرتبط با شما دارند: این کار خیلی بیشتر از لینک دهی از سایت های غیرمرتبط اثر می گذارد چرا که این سایت های تاپیک های مرتبط بیشتری فراهم می کنند.

 

 

  • لینک کردن متن (یا قلاب کردن متن): بسیاری از وبسایت ها از هایپرلینک هایی نظیر example.com یا “اینجا را کلیک کنید” استفاده می کنند که هیچ کلمه کلیدی مفیدی ندارند. اما اگر هایپرلینک شما عبارت یا کلمه کلیدی مرتبطی داشته باشد گوگل بهتر تشخیص می دهد که این صفحه مربوط به چیست.
  • تعداد لینک های درون یک صفحه هم باعث ایجاد تفاوت می شود: هنگامی که یک صفحه به صفحات بسیاری لینک شده باشد گوگل ارزش لینک ها را تقسیم بر تعداد لینک های هر صفحه می کند. این به این معنی است که بدون داشتن لینک های زیادی درون یک صفحه، ارزش هر لینک در میان انبوه لینک های دیگر بسیار کم می شود. البته تکرار کردن زیاد یک عبارت درون یک صفحه هم باعث می شود که گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم بشناسد.

 

سیگنال های اجتماعی نظیر ریتوئیت شدن یا سایر به اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی هم تاثیر مثبتی بر رتبه بندی دارند اما تاثیرشان با تاثیر لینک ها قابل مقایسه نیست. لینک های درون فیس بوک یا توئیتر تاثیری بر محبوبیت لینک ندارند و این یک نکته مثبت است چرا که در غیر این صورت شرکت ها می توانستند با تبلیغات اسپم گون در شبکه های اجتماعی به صدر نتایج سرچ ها راه یابند.

می خواهید ارزش یک لینک معین را بفهمید؟ Open Site Explorer موتور جست و جویی برای این کار است و “قدرت دامنه” (Domain Authority) را در بازه ۱ تا ۱۰۰می سنجد. در این سایت شما می توانید سایت های رقیبی را هم که از کلیدواژه های شما برای هدایت سرچ ها استفاده می کنند بشناسید. البته ورژن رایگان این سایت اجازه تعداد محدودی سرچ در روز و برای تعداد معینی لینک را به شما می دهد.

چگونه می توان در نبرد  تبادل لینک هوشمند برنده بود

شما قرار نیست گوگل را گول بزنید. قرار نیست به دنبال راه هایی برای این کار باشیم. قرار بر این است که به صورت قانونی با انبوهی از محتواهای مرتبط در وبسایت ها لینک شوید. هر تاکتیکی که این موارد در آن لحاظ نشده باشد بی فایده است و حتی می تواند مضر هم باشد.

شیوه های قانونی بسیاری برای ترقی دادن لینک هایتان وجود دارد که با انجام آن ها دیگر نیازی به راهکارهای کلاه سیاه SEO نخواهید داشت و بسیاری از این استراتژی ها غیر از ترقی دادن لینک هایتان فواید دیگری هم دارند. در این جا لیستی از کارهایی را که برای شروع باید انجام دهید آورده شده است:

  1. ۱. تولید محتوای با کیفیت بالا

اگر شما محتوایی مفید و ناب تولید کنید لینک دهی به سایتتان به صورت اتوماتیک اتفاق می افتد چرا که بقیه سایت ها به صورت طبیعی تمایل به اشتراک گذاری آن ها خواهند داشت. می توانید تلاشی هم در جهت ایجاد محتواهایی “لینک خور” مثل وبسایت یا وبلاگی که در آن در مورد تحقیقی خلاقانه یا چک لیستی از اطلاعاتی باارزش مطلب بگذارید داشته باشید. هنگامی که مطلبی هدف دار و با کیفیت بالا منتشر می کنید، شانس بالا بردن لینک هایتان را افزایش می دهید.

فواید مازاد: نه تنها باعث جذب شدید لینک می شود بلکه می تواند بازدیدکنندگانتان را هم به مشتریانتان بدل کند.

 

  1. ۲. گذاشتن پست های وبلاگی مهمان

به اشتراک گذاری پست هایی مهمان در سایت های دیگر شیوه موثری برای ایجاد لینک های مرتبط است. می توانید در قسمت بیوگرافی نویسنده مطلب لینکتان را قرار دهید یا شیوه های دیگری برای قرار دادن لینک سایتتان در میانه های پست پیدا کنید.

طبق تحقیقات وبلاگی سایت Curata، ۵۶ درصد از بلاگرهای حوزه کسب و کار از پست های مهمان به عنوان منبع اصلی لینک دهی خارجیشان استفاده می کنند.

 

اما به خاطر داشته باشید که از آن جا که پست گذاری وبلاگی به صورت مهمان محبوبیت یافته است، رقابت در آن ها شدیدتر شده است. ایجاد یک پست قوی و متصل و مرتبط کردن آن به یک سایت بسیار با کیفیت کار زمان بری است. سایت های درجه یک از شما کار درجه یک می خواهند.

 

فواید مازاد: علاوه بر برقراری لینک، پست گذاری وبلاگی به عنوان مهمان برای شما بازدیدکنندگان جدیدی را هم دست و پا می کند و ارتباطتان را با سایر افراد شاغل در حوزه تان هم تقویت می کند.

 

  1. به دنبال جلب توجه کردن در رسانه ها باشید

خبرگزاری های آنلاین لینک های باکیفیتی محسوب نمی شوند اما نام برده شدن از شما در رسانه های معتبر می تواند این کار را برای شما انجام دهد. هر نام برده شدنی مستلزم گذاشته شدن لینک شما نیست اما می توانید هنگامی که مطلبی را در اختیار ژورنالیست ها قرار می دهید از آن ها درخواست کنید که لینک شما را هم قرار دهند.

به یاد داشته باشید که اصل قصه، “مرتبط بودن” است پس اگر وبلاگی در مورد خاطرات هاکی بازی کردنتان دارید گذاشتن لینکی از یک سایت بیمه چندان تاثیری نخواهد داشت. پس استراتژی معینی برای رسانه های جمعی که قرار است در آن ها حضور داشته باشید پیدا کنید.

 

فواید مازاد: داشتن روابط عمومی خوب به ساخت لینک و ایجاد آگاه عمومی نسبت به شما کمک می کند.

 

 

  1. پیگیری فرصت های لینک دهی موجود

اگر مدتی از راه اندازی سایتتان گذاشته باشد طبیعتا روابطی برقرار کرده اید که می توانید آن ها را بدل به لینک کنید. سرچی در گوگل انجام دهید تا بفهمید چه سایت هایی هستند که از شام نام برده اند اما لینک شما را در سایتشان قرار نداده اند. مثلا اگر عضو یک انجمن حرفهه ای هستید می توانید از آن ها بخواهید که به سایت شما لینک دهند.

 

فواید مازاد: به دنبال درخواست لینک بودن فرصتی را هم ایجاد می کند تا روابطتان را تحکیم کنید و حضور خودتان را به دیگران یادآوری کنید. فقط به یاد داشته باشید که درخواستتان را مودبانه مطرح کنید.

 

 

 

احتمالا حال که فهمیدید که گوگل چرا و چگونه لینک ها را رتبه بندی می کند به دنیای وب به چشم دیگری نگاه می کنید. البته گوگل به صورت دائم الگوریتم های سرچ خود را تکامل می بخشد اما نکته جالب اینجاست که خود گوگل هم علاقه مند است که کاربران بدانند که چگونه محتواهایی مفید و مرتبط با این الگوریتم ها تولید کنند و ترافیک سرچ خود را بالا ببرند.

یادآپ با همکاری مدرس عزیز جناب آقای مراد محمدی دوره مبانی طراحی وب را آماده کرده است. این دوره به صورت آنلاین می باشد و شما بدون محدودیت مکان و زمان می توانید در دوره شرکت کنید. برای شرکت در دوره لینک زیر را کلیک نمایید.

دوره مبانی طراحی وب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته تبادل لینک هوشمند در عصر وب اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ