آموزش جاوا

آموزش جاوا

این آموزش به شما کمک میکند که زبان جاوا را بهتر بشناسید و کار با آن را یاد بگرید این آموزش توسط آقای عبدالسلام دهواری ساخته شده است .

 

  • مدرس : عبدالسلام دهواری

به همراه این آموزش ما تعدادی منبع برای شما در این مورد جمع آوری کردیم که اگه هدفتون یادگیری کامل این زبان هستش بد نیست یه سری به اونها بزنید.

اولین منبع : پیشنهاد ویژه

به گفته سکان آکادمی :

دوره آموزش زبان برنامه نویسی Java که پیش از این در سایت نردبان منتشر می‌شد، دربرگیرنده مفاهیم پایه‌ای و اساسی این زبان برنامه نویسی است که از تاریخچه این زبان شروع شده و تا مفاهیم نسبتاً پیچیده این زبان برنامه نویسی همچون Threadها، Concurrency و … ادامه می یابد.
یکی از مزایای دوره آموزش زبان Java در سکان آکادمی که به صورت کاملاً رایگان در اختیار کاربران و علاقمندان به این زبان برنامه نویسی قدرتمند قرار می‌گیرد این است که این دوره پروژه محور بوده و مؤلف دوره تمام تلاش خود را به کار بسته تا فرض را بر این بگذارد که خوانندگان این مطالب آموزشی هیچ گونه پیش‌زمینه ای در حوزه برنامه نویسی ندارند.

خالق زبان برنامه نویسی جاوا

زبان برنامه نویسی جاوا توسط جیمز گاسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز که بعدها توسط شرکت بزرگ اوراکل خریداری شد طراحی شد و در سال ۱۹۹۵ اولین نسخه آن منتشر شد.
آقای گاسلینگ که نام واقعی وی James Arthur Gosling است در ۱۹ ماه می سال ۱۹۵۵ در کشور کانادا به دنیا آمد و در حال حاضر به عنوان یکی از دانشمندان بنام علوم کامپیوتری دنیا محسوب می گردد و در مجامع برنامه نویسی دنیا از وی به عنوان «پدر زبان برنامه نویسی جاوا» یاد می شود.
وی همچنین در سال ۱۹۷۷ از دانشگاه Calgary در رشته علوم کامیپوتری فارغ التحصیل شد و در سال ۱۹۸۳ هم مدرک Ph.D خود را در همین رشته از دانشگاه Carnegie Mellon دریافت کرد.

معرفی زبان برنامه نویسی جاوا

پیش از هر چیز توجه داشته باشیم که زبان جاوا را با زبان جاوا اسکریپت اشتباه نگیریم. به طور کلی، زبان برنامه نویسی Java یک زبان چند منظوره شیی گرا است. زبان برنامه نویسی جاوا شبیه به زبان سی پلاس پلاس است اما شیی گرایی در آن ساده‌تر شده است و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می کند.
یکی از قابلیت‌های زبان برنامه نویسی Java این است که مدیریت حافظه را به صورت خودکار انجام می دهد. علاوه بر این، شعار جالبی که توسعه دهندگان جاوا دارند این است که «یک بار بنویس و همه جا اجرا کن».
زبان برنامه نویسی جاوا به عنوان یکی از زبان‌های اصلی توسعه اپلیکیشن برای سیستم عامل محبوب و متن باز اندروید محسوب می‌گردد لذا اگر تمایل دارید وارد باز کار طراحی اپ اندروید شوید، نیاز است تا زبان Java را فرا بگیرید.

 


دومین منبع :

به گفته ی سورس باران :

دانلود رایگان فیلم آموزشی جاوا به زبان فارسی

در این پست دانلود رایگان فیلم آموزشی جاوا به زبان فارسی را جهت دانلود قرار داده ایم. این آموزش زبان جاوا را بخوبی توضیح و آموزش داده است. مباحثی که در این آموزش تصویری در مورد آن خواهید خواند شامل : نصب Java Development Kit ، آشنایی با پلت فرم جاوا ، شی ، کلاس ، وراثت ، رابط کاربری ، مفهوم Package ، متغیرهای نمونه ، متغیرهای کلاس ، پارامترها و متغیرهای محلی. آموزش تصویری Java که در این بخش با آن آشنا خواهید شد تهیه کنده آن خانم صبا جانامیان می باشد که امیدوارم از آن استفاده لازم رو ببرید.


 

سومین منبع :

به گفته ی پی سی دی :

دانلود فیلم آموزش تصویری برنامه نویسی جاوا Java Video Programming Tutorial

در ادامه سری فیلم های آموزشی سایت پی سی دی امروز آموزش تصویری برنامه نویسی جاوا را برای علاقه مندان قرار داده ایم. در این آموزش که شامل حدود ۸۵ قسمت می باشد شما برنامه نویسی جاوا را از ابتدایی تا پیشرفته یاد می گیرید. می توانید این آموزش ارزشمند را از سایت پی سی دی دانلود نمایید.


 

چهارمین منبع :

به گفته  دانلود ها :

آموزش برنامه نویسی جاوا برای افراد مبتدی Java Tutorials For Beginners

جاوا یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم‌عاملی اجرا کرد. برنامه‌های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی (کامپایل) می‌شوند. که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیستند. برای شما علاقه مندان به برنامه نویسی ، مجموعه از ویدئوهای آموزشی مفید و ساده را آماده کرده ایم که برای ساخت بازی جاوا مفید می باشند و از بازی های ساخته شده می توانید برروی گوشی های موبایل و یا سایر سیستم عامل ها استفاده کنید . این فیلم ها در سه بخش مبتدی ، متوسط و پیشرفته (ساخت بازی) می باشند . زبان این آموزش ها انگلیسی می باشد و فرمت آن ها نیز FLV است .

آموزش مقدماتی برنامه نویسی جاوا Getting Started with Java

در این ویدئوهای آموزشی به شما نکات مقدماتی برنامه نویسی جاوا آموزش داده میشود . کار با اشیاء، متغیرها، حلقه ها، و کتابخانه ها از جمله مواردی هستند که به شما آموزش داده می شوند . جاوا ‏ یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که برای اولین بار توسط جیمز گوسلینگ در شرکت سان مایکروسیستمز ایجاد شد و در سال ۱۹۹۵ به عنوان بخشی از سکوی جاوا منتشر شد. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های اصلی جاوا این است که مدیریت حافظه را بطور خودکار انجام می‌دهد. ضریب اطمینان عملکرد برنامه‌های نوشته‌شده به این زبان بالا است و وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیست، به عبارت دیگر می‌توان آن را روی هر رایانه با هر نوع سیستم‌عاملی اجرا کرد. برنامه‌های جاوا به صورت کدهای بیتی همگردانی (کامپایل) می‌شوند. که مانند کد ماشین هستند و به ویژه وابسته به سیستم‌عامل خاصی نیستند.


منبع آخر :

به گفته ی پی سی دانلود :

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی جاوا در ۲۱ روز

جاوا (Java) یک زبان برنامه‌نویسی شئ‌گراست که شرکت سان مایکروسیستمز آن را ابداع کرده‌است. زبان جاوا شبیه به ++C است اما مدل شیءگرایی آسان‌تری دارد و از قابلیت‌های سطح پایین کمتری پشتیبانی می‌کند.
در کتاب حاضر شما، زبان برنامه نویسی جاوا را بصورت بسیار آسان و قدم به قدم و به همرا مثال های متعدد فرا خواهید گرفت.

 

نوشته آموزش جاوا اولین بار در تک آموز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
تک آموز