۸ رویکرد جدید آموزش غیرحضوری در سال آینده

در این مقاله ۸ رویکرد جدید آموزش غیرحضوری در سال آینده را بررسی می‌کنیم.

۸ رویکرد جدید آموزش غیرحضوری

آموزش با موبایل

شرکت تحقیقاتی بین‌المللی Ambient Insight در گزارش‌های خود، نرخ رشد بازار آموزش سیار در سطح جهان را در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، طی ۵ سال ۲/۱۸% پیش‌بینی کرده است و درآمد جهانی آن را تا سال ۲۰۱۷، ۲/۱۲ بیلیون دلار برآورد کرده است. گزارش کاربران سیار نشان می‌دهد که ۸۰% از کاربران بدون تلفن هوشمند خود از خانه خارج نمی‌شوند. این سطح از نفوذ در بازار به همراه تلاش دیجیتالی برای تحکیم ضرورت دستگاه‌های همراه، مستلزم توجه به آموزش سیار در راهبردهای آموزش و توسعه (L&D) می‌باشد. آموزش با موبایل یکی از روندهای رو به رشد آموزش غیرحضوری است.

 

استفاده از ویدئو

با افزایش محبوبیت آموزش سیار و آمار شگفت‌انگیز گوگل و IpsosMediaCT که طبق آن، ۶۷% از کاربران تلفن هوشمند، ویدئو تماشا می‌کنند و ۱۴% از آن‌ها حداقل یک بار در روز از ویدئو استفاده می‌کنند، عجیب نیست که استفاده از ویدئو در آموزش الکترونیکی افزایش یابد. با هجوم استفاده از داستان‌سرایی دیجیتال به عنوان یک ابزار آموزشی، ویدئوها به شیوه‌ای جالب برای ایجاد واحدهای کوچک و سرگرم‌کننده در آموزش الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

روندهای آتی آموزش غیرحضوری

 

داده‌های حجیم

بیشتر واحدهای آموزش و توسعه لازم است که ارزش راهبردهای آموزشی خود را با آمار صحیح و اطلاعاتی جامع از نظر کمی اثبات نمایند. افزایش پذیرش داده‌های حجیم علاوه بر نمایش تأثیر آموزش دیجیتال، به مدیران آموزش الکترونیکی اجازه می‌دهد که محتوای آموزشی را شخصی نموده، انگیزه به‌موقع ایجاد کرده و تأثیر نظریه‌ها و راهبردهای مختلف آموزشی را آزمایش کنند.

 

بازی‌سازی

شرکت تحقیقاتی بین المللی Ambient Insight در گزارش بازار بازی‌های آموزشی سیار در آمریکای شمالی در سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۳، این گونه برآورد کرد که با نرخ رشد مرکب سالانه به میزان ۵/۱۲%، درآمد محصولات آموزش سیار مبتنی بر بازی، تنها در آمریکای شمالی، تا سال ۲۰۱۸، ۲۷/۴۱۰ میلیون دلار خواهد بود. رشد استفاده از بازی با انتظار دانش‌آموزان عصر دیجیتال برای سرگرمی، تحریک شده و محتوای آن را به راه‌های جلب توجه و جالب اختصاص داده‌اند.

 

واقعیت افزوده

در دنیایی که رشد فناوری سریع اتفاق می‌افتد، پیامدهای پیشرفت‌های منحصر به فرد آن به راحتی نادیده گرفته می‌شوند. واقعیت افزوده به منظور استفاده از اطلاعات خاص مربوط به یک موضوع، عکس ها، لینک‌های اینترنتی و اطلاعات را توسط دوربین تعبیه شده در گوشی بر روی تصویر نمایش داده شده قرار می‌دهد. توانایی واقعیت افزوده برای پوشش دادن شرایط واقعی یادگیرنده با تصاویر مجازی که امکان برقراری تعامل و ارتباط را برقرار می‌کند، ما را قادر می‌سازد آموزش الکترونیکی را ایجاد کنیم تا تعاملی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر باشد. ظهور دستگاه‌های واقعیت افزوده مقرون به صرفه و قابل قبول است و سال ۲۰۱۵ می‌تواند سالی برجسته برای آموزش با استفاده از واقعیت تقویت شده باشد.

 

نوشتن محتوای داخلی

پیشرفت‌های فنی، صرفه‌جویی در هزینه و انتخاب گسترده‌تر ابزارهای نوشتاری سریع، به این معنی است که شاغلان آموزش و توسعه، در تمامی سطوح توانایی فنی، می‌توانند محتوای آموزش الکترونیک مخصوص خود را ایجاد نمایند. نمایشگر پتانسیل رشد ابزارهای نوشتاری در انتشار Articulate Storyline 2 و قابلیت افزایش یافته همراه آن، جای می‌گیرد.

 

سیستم‌های مدیریت آموزش

با سازمان‌هایی که خیلی زیاد مشتاق آموزش رسمی و اجتماعی هستند، سیستم‌های مدیریت آموزش را طراحی کنید تا راهکار بزرگی در سال ۲۰۱۵ برای شما باشد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سیستم‌های مدیریت آموزش در ۵ سال آینده تا ۲۵% رشد خواهند کرد و به ۸/۷ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۸ خواهند رسید.

 

آموزش به عنوان یک شیوه زندگی

بخش آموزش و توسعه به طور کلی از تفکر در مورد سازماندهی پیشامدهای آموزش فردی به خلق عملیات‌های آموزشی تغییر می‌یابد. در سال ۲۰۱۵، سازمان‌ها از طریق شیوه‌های اجتماعی، غیررسمی و مبتکرانه، به دنبال راه‌های جدید برای برقراری ارتباط با یادگیرندگان خواهند بود که به آموزش به عنوان یک شیوه زندگی می‌نگرند.

نوشته ۸ رویکرد جدید آموزش غیرحضوری در سال آینده اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ