آموزش غیرحضوری چه مزایایی دارد؟

مزایای آموزش غیرحضوری در حال حاضر

آموزش غیرحضوری دارای مزایایی بیش از آموزش قدیمی و سنتی کلاس درس دارد. بدیهی­ ترین آن­ها قابلیت انعطاف و صرفه­ جویی در هزینه هستند که در آن نیاز به رفت­ وآمد نبوده یا نیازی به صرف زمان فوق ­العاده و غیبت از محل کار نمی­باشد. موارد دیگری هم وجود دارد که جزء مزایای بدیهی آن محسوب نمی­شوند. به عنوان مثال:

  • ارزان­تر انجام می­شود:  به دلیل نبود هزینه هایی مانند فضای کلاس، رفت و آمد، پذیرایی این هزینه ها کمتر می‌شود.

 

  • در آموزش غیرحضوری اختیار بیشتری در دسترس است-– بیشتر برنامه­ های آموزش الکترونیکی را می­توان در هنگام نیاز گرفت. می توان یک طرح اولیه ایجاد کرد که به یادگیرنده اجازه می­دهد که پیش از تصمیم قطعی برای استفاده از برنامه، آموزش را کم­کم دریافت نماید تا بتواند از آن استفاده کرده و بدین­ ترتیب جذب برنامه شود.

 

  • سریعتر پیش می­رود— طبق مقاله ­ای از جنیفر سالوپک[۱] در «مجله آموزش و توسعه»، دوره­ های آموزش الکترونیکی تا ۵۰ درصد سریعتر از دوره­های سنتی و قدیمی پیشرفت می­نمایند. این نسبی است زیرا شیوه فردی به یادگیرندگان اجازه می­دهد تا از قسمت­هایی که به هرحال می­دانند و با آن آشنایی دارند رد شده و به مسایلی بپردازند که به یادگیری آن­ها نیاز دارند.

 

  •  آموزش غیرحضوری حاوی انواع فایل‌ها است— آموزش الکترونیکی، مشکلات آموزش آموزگاران مختلف را که برای آموزش یک موضوع از شیوه­های مختلف استفاده می­نمایند، برطرف می­کند.

 

  • از هرجا و هرزمان می­توان از آن استفاده نمود— یادگیرندگان آموزش غیرحضوری می­توانند از هرجا و معمولاٌَ در هرزمان، در جلسات آموزشی شرکت کنند. یادگیرنده‌ها می‌توانند سر زمان هایی که در دوره برای آنها برنامه ریزی شده است از هر جایی شرکت کنند و این ترتیب نظم نیز  در این فرایند دخیل می‌باشد.

 

  • به سرعت و آسان به روز می­شود آموزش الکترونیکی آنلاین، را به آسانی می­توان به روز نگاه داشت زیرا شیوه­ های به روز کردن با یک سرور به راحتی آپلود می­شوند. به روز کردن و توزیع برنامه­های ضبط شده بر روی CD-ROM ممکن است کمی گران­تر باشد، اما هنوز از چاپ مجدد کتاب­های آموزشی و آموزش مجدد ارزان­تر است.

 

  • آموزش غیرحضوری می­تواند منجر به افزایش حافظه و فهم بیشتر موضوع شود-– دلیل آن عوامل بسیاری است که برای تقویت پیام در آموزش الکترونیکی ترکیب شده­ اند، مانند تصویر، صوت، امتحان، تعامل و غیره. امکان جلسات بازدید مجدد یا پخش مجدد آموزش­هایی که برای اولین بار روان نبوده­ اند، وجود دارد.

 

  • آن را می­توان برای گروه­های بزرگ دانشجویان به آسانی مدیریت نمود– مدیریت برگزار کننده دوره می تواند مسائل مطرح شده در دوره را پیگیری نموده، برنامه ­ریزی کرده یا آموزش­هایی را برای دانشجویان اختصاص دهند و پیشرفت آن­ها و نتایج را پیگیری نمایند. مدیران می­توانند امتیازات دانشجو را بررسی کرده و حوزه­هایی را که نیاز به آموزش بیشتر دارد، مشخص نمایند.

مزایا و حتی اشکالات بسیاری در آموزش الکترونیکی وجود دارد (از جمله دوره­های کتبی خسته­ کننده، ترس از فن­آوری، تنهایی) که می­توان آن­ها را با دوره­ هایی که به درستی طراحی می­شوند، برطرف نمود.

 

 

نوشته آموزش غیرحضوری چه مزایایی دارد؟ اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ