مذاکره ای برای تخفیف گرفتن….چگونه؟

شرکت شما حتما می‌تواند مقدار زیادی پول را برای خرید کردن پس‌انداز کند، اماشما زمانی که با تامین‌کنندگان منابع مالی خود وارد مذاکره می شوید باید بتوانید نامه خوبی بنویسید. مذاکرات تجاری برای تامین‌کنندگان خیلی سخت است، و تخفیف‌های شما به ضرر آن‌ها خواهد بود. بنابراین مهم است که با لحنی مهربان با آن‌ها برخورد کنید. به‌گونه‌ای هم وانمود نکنید که برای تخفیف گرفتن لحن‌تان را عوض کرده‌اید. نیش و کنایه نزنید و بی­ادب هم نباشید. خوشرو، صادق و واقع­بین باشید.

تصمیم بگیرید که اول چه چیزی را مطرح کنید.

دامنه روابط تجاری می‌تواند از گرم و دوستانه تا سرد و خصمانه باشد. یک راهکار برای داشتن یک مذاکره خوب این است که پویایی رابطه‌تان با تامین‌کننده را حفظ کنید، به اولویت‌های او و حتی آداب و رسوم منطقه‌ای او نیز توجه کنید و با انرژی باشید. گاهی اوقات مذاکرات اولیه با نوشتن نامه سرد به نظر می‌رسند و این برای گرفتن تخفیف به شما کمک نمی‌کند. بنابراین به این موضوع که اول چه چیزی را مطرح کنید فکر کنید و بهترین تصمیم را بگیرید.

درخواست‌تان را مشخص کنید

وقت خود را هدر ندهید و به اصل مطلب اشاره کنید. درخواست کلی خود را برای تخفیف، در جمله اول یا دوم نامه بیان کنید. علاوه بر آن نام کالا یا خدمات خاصی را که می‌خواهید مشمول تخفیف شوند را در نامه ذکر کنید. پاراگراف اول را کوتاه و تاثیر گذار بنویسید. طرف مذاکره همیشه به صفحه اول نگاه می کند و از روی آن می فهمد که باید چه انتظاری را از بقیه نامه شما داشته باشد.

به موارد مد نظر خودتان اشاره کنید

وقتی که شما موارد مدنظر خودتان را بیان می‌کنید، بر ارزش خودتان به عنوان یک مشتری تمرکز می‌کنید. اگر دو شرکت شما با یکدیگر کار می‌کنند، برخی ارقام خرید را با قیمت بالا مظنه بدهید. علاوه بر این شما می­توانید به مدت زمان ارتباطتان با هم نیز اشاره کنید و از آن برای نشان دادن اعتبارتان به عنوان یک مشتری استفاده کنید. اگر تأمین­کننده شما رقبایی دارد که محصولاتی یکسان را با قیمت رقابتی ارایه می­دهند، به آن‌ اشاره کنید. شما می توانید به جای تمرکز بر روی این موضوع که چه میزان سود به نفع شرکت شماست، به فکر این باشد تا راهی را پیدا کنید که هم به سود شما و هم تامین‌کننده باشد. به عنوان مثال می توان اینگونه مطرح کرد که اگر تامین کننده قیمت بهتری را پیشنهاد دهد شما هم میزان سفارش خود را بالا می برید.

پیشنهادتان را بیان کنید

پس از آن که درخواستتان را مطرح کردیدو از موارد مد نظر خودتان را گفتید، وقت آن است که وجهی را روی میز بگذارید. مقدار تخفیف مدنظر خودتان را به درصد بیان کنید، در صورتی که نیاز است درخواست تخفیفتان را جزء به جزء توضیح دهید. وقتی که می‌خواهید پیشنهادتان را مطرح کنید، رقمی را بیان کنید که هم به هزینه‌های خودتان در کسب وکار و هم به هزینه‌های تامین کننده احترام بگذارید. پیشنهادی بدهید که تامین‌کننده بتواند آن را با حس مسئولیتش فورا بپذیرد. گاهی دور دومی برای مذاکرات وجود ندارد. بنابراین با پرداختن به یک پیشنهاد منطقی، ریسک رد کردن آن را منتفی کنید و اگر فکر می‌کنید که تامین کننده پیشنهاد دیگری را مطرح می‌کند اشکالی ندارد که رقم خود را بالا بگویید اما تناسب را در آن نگه دارید.

از اینکه تا اینجا با مقاله همراه بودین کمال سپاس رو دارم. آکادمی مجازی ستکا دوره مکاتبات تجاری رو برای شما آماده کرده است و این مباحث به طور کامل در این دوره آموزش داده می شود. این دوره با همکاری مدرس گرامی آقای محسن خدادای تولید گردیده است. برای شرکت در دوره لینک زیر را کلیک کنید.

دوره آموزش مکاتبات تجاری به زبان انگلیسی

نوشته مذاکره ای برای تخفیف گرفتن….چگونه؟ اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ