آموزش فروشندگی موفق

در این مقاله سعی داریم آموزش فروشندگی را مورد بحث قرار دهیم.

کلید فروش و به اشتراک گذاری موفق یک محصول، سرویس یا ایده این است که سوال بپرسیم و آرام و بادقت منتظر شنیدن پاسخ بمانیم. بسیاری از ما بسیار تلاش می کنیم افراد را متقاعد به خرید کنیم به جای این که ببینیم مشتریان آتی ما واقعا از ما چه می خواهند یا به چه چیزهایی نیاز دارند یا چه چیزهایی مطلوبشان است.
برای موفق شدن در زمینه فروش، این سه مهارت را برای ایجاد ارتباط خوب و شنونده ای خوب بودن به خاطر بسپارید:
صمیمیت – راحت و بدون سخت گیری فقط شنونده باشید، قرار نیست در مورد نیارهای شما صحبتی صورت بگیرد.
اخلاق – سعی نکنید کسی را متقاعد به انجام کاری کنید. به خواسته های آن ها گوش دهید.
پرسشگری – با پرسیدن سوالاتی که به آن ها در تصمیم گرفتن برای خرید کمک می کند به آن ها خدمت کنید.
ایجاد روابط برد-برد به این معنی است که به خاطر داشته باشیم قرار نیست فقط به آن چه ما می خواهیم توجه شود بلکه باید به خواسته های طرف مقابل توجه کرد. در اینجا سه مهارت برقراری ارتباط را معرفی می کنیم که کاربرد منظمشان موجب افزایش فروش و داشتن مشتریانی راضی و وفادار می گردد.

 گوش دادن صمیمانه و بدون داشتن دستور کاری مشخص

فرایند خرید ربطی به نیازها و خواسته های شما ندارد بلکه تماما در مورد مشتریان است. بسیاری از ما با دستور کارهای مرتبط با خودمان پشت میز فروش قرار می گیریم. گاهی ذهن ما بسیار درگیر سهممان، پیشرفتمان و حق کمیسیونمان می شود. ما نباید فقط خودمان را ببینیم بلکه باید نیازها، خواسته ها و توقعات مشتریان آینده مان را مدنظر قرار دهیم. فروشنده ای که پایبند به یک دستور کار مشخص باشد سخت کوش است اما معمولا شنونده خوبی نیست. دستور کاریتان را فراموش کنید. خالصانه و صادقانه بر مشتریانتان و چگونگی خدمت رسانی بهتر در راستای امیدها، رویاها و اهدافشان متمرکز شوید. زیگ زیگلار به بهترین نحو این موضوع را بیان کرده است: “شما به هر آنچه که می خواهید در زندگی خواهید رسید، تنها به این شرط که سایرین را به آنچه که می خواهند برسانید.”

 کسی را متقاعد به انجام کاری نکنید، اجازه دهید که خودشان برای خریدشان تصمیم بگیرند.

انجام دادن کاری که برای همه افراد درگیر مفید باشد همان کار اخلاقی ئی است که باید صورت دهید. این عبارت را از کتاب دیل کارنگی به خوبی به خاطر دارم که: ” فردی که متقاعد شده باشد از خواسته اش صرف نظر کند، همچنان همان خواسته را در دل دارد.”
در فرایند فروش نقش شما این است که به شیوه ای صادقانه، شفاف و خلاصه محصولتان را معرفی کنید. بهترین مشتری کسی است که بتواند بر اساس چیزی که بیشتر منفغت را برایش دارد دست به تصمیم گیری بزند. وظیفه شما متقاعد کردن نیست، بلکه به اشتراک گذاری است. شغل شما این است که به صورتی اخلاقی ایده، سرویس یا محصولتان را معرفی کنید، فوایدش را توضیح دهید و به سوالات پاسخ دهید. بعد از این مرحله است که مشتری یا مصرف کننده بر اساس اطلاعاتی که به او داده شده است دست به انتخاب می زند. فروش حول سوال پرسیدن، پاسخ دادن به سوالات و ایجاد یک رابطه صادقانه برد-برد می چرخد.

 با فهمیدن این که مشتریان/مصرف کنندگان از محصولات شما چه توقع،انتظار یا خواسته ای دارند می توانید به آن ها بهترین خدمت را بکنید.

. نشان دادن اشتیاق در به اشتراک گذاشتن هر آن چه که می دانید یکی از انتظارات بالقوه مشتریان از شماست. آن چیزهایی که برای شما مهم است ممکن است برای آن ها مهم نباشد.

یاد ماجرایی افتادم: مادر جوانی که به تازگی در یک شرکت بزرگ بازاریابی شبکه ای مشغول به کار شده بود شور و شوق زیادی برای تعریف کردن کسب و کارش برای سایران مادران خانه دار داشت. روزی هنگامی که با فرزندش در اطراف خانه در حال گشت و گذار بود با مادر جوانی که به دنبال کار بود وارد صحبت شد. او با شور و شوق بسیاری در حال توضیح کارش و بیان خوبی هایش برای این مادر جوان بود و از این سخن گفت که چگونه با داشتن این شغل می تواند در خانه کنار فرزندش بماند و نیازی به خروج از خانه برای کار کردن ندارد.
اما وقتی که این مادر فعال و مشتاق از مادر جوان خواست که به کسب و کار او ملحق شود مادر جوان ناراحت شد و پاسخ منفی داد. مادر که از پاسخ منفی او شوکه و متعجب شده بود دلیلش را جویا شد و چنین پاسخ شنید: “چون من دوست دارم وارد کاری شوم که به خاطرش از خانه خارج شوم و با سایر آدم ها ارتباط برقرار کنم.”
نتیجه اخلاقی: سوالاتی بپرسید و پاسخ ها را بشنوید. پیش فرض را بر این نگذارید که هر چه برای شما مهم است برای دیگران هم اهمیت دارد.
فروش موفق به معنی برآورده شدن خواست های شما نیست بلکه به این معنی است که چگونه می توانید نیازهای مشتریان و مصرف کنندگانتان را برآورده کنید. وارد شدن از موضع یک خادم صادق و صمیمی، به افزایش فروش و ایجاد مشتریانی وفادار برای شما کمک خواهد کرد.با به خاطر سپردن این سه مولفه (صمیمیت، اخلاق، پرسشگری) می توانید به سادگی و بدون زحمت زیاد مصرف کنندگان و مشتریان جدیدی به دست آورید که به حفظ ارتباط کاریشان با شما در آینده هم تمایل داشته باشند. فروش محصول، ایده یا سرویس یعنی انجام درست ترین کار برای همه طرف های درگیر – یعنی ایجاد رابطه ای برد-برد.

آیا شما دربازه آموزش فروشندگی مطلبی دارید؟ درکامنت ها منتظر آموزش های شما هستیم.

تیم یادآپ با همکاری مدرس عزیز جناب آقای دکتر کامران صحت دوره آموزشی فروشندگی موفق را برای شما آماده کرده است. برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را کلیک نمایید. این دوره بصورت آنلاین می باشد و شما بدون محدودیت مکان و زمان در این دوره شرکت کنید.

دوره  آنلاین آموزش فروشندگی موفق

نوشته آموزش فروشندگی موفق اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ