۹ راهکار برای انجام فروشندگی بهتر

تا به حال احتمالا شنیده اید که می توان یخچال، برف و یا حتی یخ به اسکیمو ها فروخت! اما چگونه این کار امکان پذیر است؟ آیا توانایی فروش استعدادی ذاتی است که انسان با آن زاده می شود و امکان فراگیری آن وجود ندارد؟

اصلا این گونه نیست! همه ی افراد که علاقه به فروشندگی دارند از طریق آشنایی و به کارگیری اصول زیر می توانند بیاموزند که چگونه یک فروشنده ی قدرتمند باشند:

 

 ایجاد روابط دوستانه:

برقراری روابط دوستانه بسیار تکنیکی به نظر می رسد و در عین حال قلب تپنده ی ایجاد موفقیت در روابط انسانی است. پیدا کردن یک احساس و مورد مشترک، سرآغاز ایجاد روابط با مشتری است. می توان نام آن را باز کردن پنجره ی ارتباط گذاشت که نیازمند توجه فرد فروشنده به چیز های فیزیکی مثل جواهرات، لباس و یا حتی مدل گوشی که شخص مقابل دارد می باشد. فروشنده با نظر دادن در مورد چیز از طریق طرح سوال با نقطه نظرات خریدار آشنا شده و ارتباط بیشتری با او ایجاد می کند.

 

 با ایجاد ارزش بفروشید:

فروش برف به اسکیمو ها شاید به قصد تعریف و تمجید از توانایی یک فرد در فروش مورد استفاده قرار گیرد اما در حقیقت این عملی است که یک فروشنده باید از آن اجتناب کند. این عمل به طور ریشه ای فروشنده را غیر صادق و ریاکار جلوه می دهد. فروش محصولات یا سرویس هایی که در ذات خود قابل استفاده و پرکاربرد نیستند ممکن است فروش کوتاه مدت فروشنده را افزایش دهند اما در دراز مدت اگر نتواند ارزشی برای خریدار ایجاد نماید شکست می خورد. یک فروشنده ی مجرب نه تنها این اصول را میداند که آن ها را در عمل به کار می بندد.

 

دیدگاه های مشتریان را به چالش بکشید:

اگر شخصی به فروشنده بگوید که به دنبال خرید یک خانه ی ارزان قیمت است چرا که تاسیسات هر خانه ای بعد ار گذشت چند ماه خراب میشود، فروشنده باید دیدگاه او را به چالش بکشد. فروشنده باید بگوید که لوله های خانه های ارزان قیمت به علت پایین بودن کیفیت زودتر خراب شده و تاسیسات ساختمان را خراب می کند. آن چیزی که مشتری در واقع می خواهد خانه ای است که خراب نشود و این سخن فروشنده نظر او را برای خرید خانه ی ارزان قیمت تغییر می دهد.

 صادق باشید:

تمامی مشتریان ادراک کافی جهت فهم این نکته را دارند که چه هنگام فروشنده با آن ها صادق است. اگر آن ها احساس کنند که میتوانند به شما اعتماد کنند، با احتمال بیشتری محصولات را خریداری مینمایند.

 فروش جانبی:

فروشندگان بزرگ همیشه درصدد افزایش فروش هستند. آن ها این کار را از طریق فروش جانبی محصولات به مشتریانی که کالا یا خدمت مورد نیاز خود را انتخاب کرده اند انجام میدهند. مثلا میتوان به تشک برای تخت، کیف پول برای لباس و یا کمر بند برای شلوار اشاره کرد. فروش لوازم جانبی کار یک فروشنده ی موفق است.

 از موفقیت ها وشکست های خود درس بگیرید:

یک فروشنده ی موفق بودن کار آموزشی همیشگی می طلبد. چرا؟ چون فروشندگان موفق و بزرگ دانشجویان رفتار شناسی هستند. آن ها می خواهند بدانند که چرا یک خریدار محصولی را میخرد اما دیگری را انتخاب نمی کند. این فروشندگان به هر مشتری به عنوان یک موقعیت یادگیری نگاه می کنند.

 پشتکار فراوان داشته باشید:

فروشندگی مانند هر کار دیگری پشتکار فراوان می طلبد. باید به مشتری نشان دهید که به انتخاب آن ها توجه می کنید و خواستار کمک کردن آن ها هستید.

 به روانشناسی مشتری اهمیت دهید:

فروشندگان موفق بر روی شخصیت شناسی مشتریان تمرکز مینمایند و با توجه به تفاوت های رفتاری آن ها ترفند های فروش خود را تغییر می دهند. به طور مثال فروش به افراد درون گرا ترفند های متفاوتی نسبت به فروش به افراد برون گرا دارد. توجه کنید که چگونه شخصیت های مختلف عکس العمل های مختلفی در برابر ترفند های فروش دارند و با توجه به آن شگرد های فروش را تغییر دهید.

 با بی چارگی و جان سختی در برابر مشتری رفتار نکنید:

مهم نیست چه مقدار زیاد و با انگیزه ی فراوان قصد فروش محصول به مشتری را دارید، آن چه که اهمیت دارد این است که نباید به نحوی عمل کنید که مشتری در یابد به دنبال کسب سود مالی هستید. به یاد داشته باشید که شما در صدد این هستید که محصولی را به مشتری بفروشید که زندگی و وضعیت او را بهبود بخشد و این مهم باید در رفتار شما با مشتری دیده شود. مشتری باید احساس کند که شما به دنبال کمک او هستید و این خصوصیات یک فرد موفق در امر فروشندگی می باشد.

این موارد نه گانه تنها موارد موجود برای افزایش فروش نیستند اما لازم است که این نکات را تمرین کنید.

تیم یادآپ با همکاری مدرس بسیار ارجمند جناب آقای مهندس افشار دوره ای در زمینه فروشندگی آماده کرده است. این دوره دارای ۲۳ جلسه آموزش ویدیویی می باشد.

برای شرکت در این دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دوره آنلاین خواهش می کنم نفروشید

نوشته ۹ راهکار برای انجام فروشندگی بهتر اولین بار در یادآپ پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
یادآپ