اینترنت و ساخت بازی های چند نفره در unity

بازی های مولتی پلیر از هیجان انگیز ترین نوع بازی های رایانه ای هست .سالانه بازیکن ها مبالغی هنگفتی برای انجام بازی های چند نفره بر خط هزینه میکنند و منتشر کنندگان بازی های رایانه ای نیز هر ساله دنبال توسعه گرانی هستند که بتوانند بازی های چند نفره بر خط بهتری بسازند به طوری که امروزه خیلی از بازی ها اصلا دارای بخش تکنفره یا داستانی نیستند و فقط بر اساس بازی چند نفره برخط تولید میشوند. گیم انجین UNITY 3D هم مثل سایر انجین ها دارای ابزار الاتی برای ساخت بازی های چند نفره بر خط هست یا بوده . قبل از معرفی UNITY 3D 5 ابزار داخلی یونیتی برای ساخت بازی های جند نفره نیازهای توسعه گران را بر طرف نمیکرد به همین دلیل توسعه گران به سمت استفاده از ابزارات جانبی مثل Ulink ، Photon Engine ،… که ابزارهای قوی برای توسعه بازی های رایانه ای بودند میرفتند(و البته هنوز هم بسیاری از توسعه دهندگان از این ابزارات استفاده میکنند). با معرفی UNITY 3D 5 ابزار جدیدUNET برای ساخت بازی های چند از طرف شرکت سازنده ارایه شد. این ابزار هر چند از لحاظ فنی هنوز در حال توسعه هست اما ویژگیهای خیلی خوبی برای ساخت بازی های چند نفره به UNITY 3D اضافه کرده است که این ابزار را از لحاظ قدرت در رده ابزارهای معرفی شده در بالا قرار میدهد و با توجه به این که یک ابزار داخلی در UNITY 3D 5 هست نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای یک برنامه جانبی را از بین می برد. برای اولین بار در سایت دانشجویار با اموزش و معرفی این ابزار جدید در خدمت شما هستیم . در این اموزش دوازده ساعته ما به بررسی این ابزار میپردازیم و سعی میکنیم با ساخت یک ProtoType از بازی چند نفره Client/Server به قسمت های مختلف این ابزار سرک بکشیم . علاوه بر این باهم داین اموزش میبینیم که چگونه توسعه دهندگان بازی های چند نفره بازی های خودشان را بهینه سازی میکنند تا در شبکه هایی مثل اینترنت به راحتی اجرا شود ، و شبکه با لگ و تاخیر زمانی بسیار زیاد را شبیه سازی میکنیم به ساخت روبوت¬ها (گیم آبژکت هایی که توسط هوش مصنوعی و بر روی سروراداره می¬شوند) می¬پردازیم و از هوش مصنوعی صحبت خواهیم کرد و نحوه عملکرد ان در بازی های شبکه و به سراغ انیمیشن در شبکه می¬رویم و نحوه نابودی و ایجاد مجدد گیم ابژکت ها بررسی میکنیم و یک لابی برای ورود به بازی میسازیم. طبعا اگر استقبال از این آموزش خوب باشد به سراغ ابزارهای دیگر ساخت بازی مولتی پلیر همچون PHOTON هم میرویم.

نوشته اینترنت و ساخت بازی های چند نفره در unity اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی