دوره آموزش مقدماتی PostgreSQL

به نام خداوند بخشنده و مهربان

با عرض احترام و ادب خدمت دوستان عزیز دانشجویاری

با یک دوره جالب دیگر همراه شما خواهم بود. در برنامه تدریس بنده بود که این دوره را عملیاتی کنم ولی توسط دوستان دانشجویاری درخواست این دوره در سامانه مدرسین دانشجویار بود و بنده هم بر خود واجب دیدم که این دوره را برای دوست دارانش تهیه کنم.

این دوره به زبان فارسی برای اولین بار در سایت بزرگ آموزشی دانشجویار قرار گرفته است و اگر یک جستجوی کوتاه در مورد این مبحث آموزشی داشته باشید متوجه می شوید که منابع موجود اکثرا انگلیسی و زبان اصل می باشند و در نتیجه ممکن هست کار رو برای خیلی از دانشجویان فارسی زبان سخت کند .

به همین خاطر با اشتیاق فراوان بنده را در این دوره جالب و دوست داشتنی همراهی کنید.

امروزه اطلاعات زیادی رو به شما می دهند و می گویند لطفا این اطلاعات را ذخیره کن !

خوب مطمئنا اگر برنامه نویس یا علاقه مند به یادگیری برنامه نویسی باشید سوال های زیادی را مثل سوال های زیر خواهید پرسید:

۱- با چه زبانی و کجا باید ذخیره کنم؟

۲-اطلاعات چه نوعی هستند؟(متن ، عکس، فیلم، صدا )

۳- امنیت جایی که اطلاعات را ذخیره می کنم مناسب هست؟

و…

سوال های زیادی هستند که باید به اونها جواب درستی داد.

برنامه نویس ها برنامه درست می کنند و مطمئنا در داخل برنامه هاشون دوست دارند که با کاربر تعامل داشته باشند و کاربر هم در مسیر برنامه مورد نظر دخیل باشد که در این صورت نیاز به ذخیره اطلاعات و تعامل با کاربر حس می شود.

به همین منظور مثال جالبی برای بهتر فهمیدن این مبحث اشاره می کنم:

فرض کنید که به شما گفتند توسط فایلی با فرمت .txt اطلاعات رو ذخیره کن و شرایط به گونه ای باشد که برنامه نویس در تعداد خطوط کم تری بتواند اطلاعات را ذخیره، بازیابی، ویرایش و حذف کند . اگر سری به notepad ویندوز بزنید متوجه خواهید شد که واقعا کاری بسیار سختی هم برای برنامه نویس هم برای شخصی که اطلاعات را دخیره می کند می باشد.

وقتی اطلاعات زیادی در جایی ذخیره می شود به این مکان( مجازی) پایگاه داده می گویند. کار با فایل های متنی برای ذخیره سازی و کار های برنامه نویسی برای انسان مطمئنا مشکل خواهد بود در این شرایط بود که بشر به فکر بکری دست پیدا کرد اون هم ایجاد سیستم مدیریت پایگاه داده بود.

سیستم مدیریت پایگاه داده یا DBMS همان سیستمی هست که با فایل ها کار می کند و ما بر اساس زبان استانداردی به نام SQL با آن در ارتباط هستیم تا بتوانیم راحت تر اطلاعاتمان مدیریت کنیم و در گیر مسائل ریز ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات نباشیم .

PostgreSQl نیز یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای می باشد که در این دوره قصد شناخت آن را داریم.

پس بدون هیچ نگرانی دوره مقدماتی را دانلود کنید و منتظر دوره های بعدی بنده باشید که به مرور دوره های تکیملی و پیشرفته  نیز قرار خواهند گرفت .

یک نکته بسیار مهم :

از تمامی شما دانشجویان و کاربران اینترنتی این خواهش را دارم که حتما حتما روزانه حداقل ۱ ساعت کتاب های مرتبط با این زبان را مطالعه کنید . زبان پارسی  زبان بسیار شیرینی می باشد ولی در قسمت ترجمه ،مطالب از کتب انگلیسی به درستی و کامل انتقال پیدا نمی کنند . این پیشنهاد را به شما عزیزان دارم هر روز حتی به عنوان تفریح هم که شده  تنها یک صفحه از کتب انگلیسی که برای شما قرار می دهم را بخوانید . بدیهی می باشد خواندن کتب انگلیسی و زبان اصل شما را در امر یاد گیری این دوره همراهی خواهد کرد.

یک نکته اساسی دیگر که باید به آن اشاره شود این موضوع هست که این دوره آموزشی محدودیت رشته ای ندارد. اگرچه به صورت تخصصی یکی از زبان های برنامه نویسی رشته مهندسی کامپیوتر می باشد اما بنده سعی کردم این دوره را به گونه ای آموزش دهم که تنها علاقه فرد برای این دوره کافی باشد.

پس نگران هیچ چیزی نباشید و تنها این دوره را با بنده همراهی کنید.

در صورت داشتن هر گونه سوال و پیشنهاد و انتقاد از راه های نام برده زیر با بنده در تماس باشید .

۱- ایمیل مدرس : younessi.behnam@gmail.com

۲- نظرات داخل همین مطلب: تمامی نظرات این مطلب و مطالب دیگر بدون هیچ شکی خوانده شده و به تمامی آنها پاسخ داده خواهد شد .

۳- چت باکس انلاین : بنده سعی میکنم همه روزه از ساعت ۸ تا ۹ شب تنها در چت باکس حضور داشته باشم و اگر دوستی سوال و مشکلی داشت به صورت انلاین  پاسخ داده و اون مشکل را رفع خواهم کرد .

نوشته دوره آموزش مقدماتی PostgreSQL اولین بار در دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
دانشجویار | مرجع فیلم آموزش فارسی