آموزش نود جی اس : معرفی دوره

آموزش نود جی اس – node js : معرفی دوره

معرفی دوره

سلام من جو لبلنس هستم ، به آموزش نودجی اس خوش آمدید. نود جی اس امکان نوشتن برنامه های کاربردی جاوا اسکریپت رو بدون مرورگر وب میده. در این دوره ، من به شما نحوه نصب نود بر روی مک، ویندوز ، لینوکس، نحوه استفاده از چارچوب ها برای شروع وب سرور و تولید اچ تی ام ال خروجی ،و اینکه چگونه کدهاتون رو تست کنید تا اشکالات و اشتباهات رو کاهش بدید . ما همچنین می خوایم یاد بگیریم چگونه داده ها را به جریان بیندازیم و ابزار خط فرمان را در نود جی اس (node js) ایجاد کنیم . اگر بتونید آن را در جاوا اسکریپت انجام بدید می تونید آن را در نود هم انجام بدید بنابراین بیایید تا آموزش نود جی اس شروع کنیم.

 

چیزهای که باید در مورد نود جی اس بدونید

قبل از دیدن این دوره چند چیز هست که باید با آشنا باشید اول جاوا اسکریپته، نود جی اس یک محیط جاو اسکریپته کامل هست . آشنایی با این زبان ضروری هست . برای آشنایی بیشتر با جاوا اسکریپت من پیشنهاد میکنم ویدیوهای مربوط به آشنایی کامل جاوا اسکریپت رو ببینید ، بعدش ما در هر ویدیو از خط فرمان استفاده خواهیم کرد . مفسر نود به عنوان یک ابزار خط فرمان استفاده میشه . من دستورات دقیق رو که نیاز دارید رو تایپ میکنم اما آشنایی کلی با رابط خط فرمان خالی از لطف نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها ، ویدئوی “یونیکس برای کاربران سیستم عامل مک ۱۰″رو تماشا کنید در نهایت، توصیه میکنم که از یک ویرایشگر متن خوب در طول این دوره استفاده کنید . اکثر ویرایشگرهای متنی دارای ترکیب برجسته سازی و ابزار انجام مناسب کد هستند . ویرایشگر متن مورد علاقه من سابلیم تکست / براکت هست . این ویرایشگر برای مک، ویندوز و لینوکس در دسترس هست و میتونه به صورت رایگان ارزیابی بشه اینو در سایت سابلیم تکست دات کام چک کنید.

استفاده از فایل تمرینی در آموزش نود جی اس

این دوره شامل فایل های تمرین هست که میتونید در طول دوره استفاده کنید این فایل ها به صورت بخش بخش ،سازماندهی شده اند . هر فصل شامل یک پوشه برای هر ویدئو است . در طول دوره من فایل ها رو از از پوشه تمرین بر روی دسکتاپ کپی خواهم کرد دستوراتی که من تایپ میکنم با این فرض هست که فولدرها یا فایل ها بر روی دسکتاب کپی شده اند . بسیاری از فایلهای تمرین شامل کدهای از قبل ایجاد شده ای هست همانند فایل پکیچ دات جی سون .
این فایل وابستگی های ماژول مربوط به آن ویدئو رو لیست کرده این وابستگی ها نیز شامل نسخه های خاصی از آن ماژول ها هست  .من فرمان ان پی ام اینستال رو برای دریافت آن ماژول ها تایپ میکنم . حالا بیاید نود جی اس رو نصب کنیم و شروع به نوشتن برخی از برنامه های جاوا اسکریپت کنیم .

 

به کارگیری مسئله در آموزش نود جی اس

این دوره شامل چندین فیلم به نام چالش هست . چالش ها فعالیتهای سریعی هستند که به شما فرصتی برای تمرین و کارشناسی کردن آنچه که یادمیگیرد رو میده . من هر چالش رو با توصیف اهداف اصلی برای فعالیت شروع میکنم . اگر چالش شامل استفاده از هر فایل نمونه باشه ، بهتون میگم که کجا پیداش کنید . یه برآورد تقریبی از زمانی که برای کامل کردن چاش میبره بهتون میدم  . هنگامی که شما یک چالش رو کامل میکنید ، مطمئن بشید که روی ویدئوی راه حل مطابقش کلیک کنید . در هر راه حل ، بهتون نشون می دم که چطوری چالش رو حل کنید و برخی از تفکراتم رو هم در طول دوره بهتون میگم . این چالش ها یک راه سریع برای بررسی مفاهیم در این فصلی (بخش) که دیدید هست هر چالش رو انجام بدبد ، اونوقت شما  ماژول های نود جی اس تون رو منتشر خواهید کرد . 

نوشته آموزش نود جی اس : معرفی دوره اولین بار در تک آموز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
تک آموز