آموزش نود جی اس : کاربردها

آموزش نود جی اس

کاربردها و دلایل استفاده از نود جی اس

نودجی اس (node js) چیه و چرا لازمه که از اون برای پروژه بعدی تون استفاده کنید؟ خوب یه نگاهی بندازیم به اینکه نود از کجا اومده و چه کاری میتونه برای شما انجام بده . اول از همه، نود جی اس  همون جاوا اسکریپت بدون مرورگر هست. من می خواهم نود رو در اینجا در خط فرمان تایپ کنم ، چون من در حال حاضر نود رو نصب کردم. و از اینجا میتونیم خط فرمان رو بیارم و فقط کنسول دات لاگ رو تایپ میکنم و کلمه سلام رو در اینجا به عنوان یک رشته قرار میدم . بعد پرانتز ها رو میبندم و نقطه ویرگول رو اضافه کنیم و زمانی که بازگشت رو بزنیم، بهم میگه که کلمه ی سلام تعریف نشده . در اینجا ما میتونیم هرگونه جاوااسکریپت رو اجرا کنیم و از مرورگر وب هم استفاده نمیکنیم .

نود جی اس (node js) از ابتدا ساخته نشده بوده، بلکه از پروژه دیگه ای اومده. نود در واقع بر پایه ران تایم جاوا اسکریپت وی ۸ از گوگل کروم هستش . بنابراین همانگونه که کنسول لاگ رو در خط فرمان تایپ کردیم می تونیم اون را در اینجا در مرورگر وب تایپ کنیم و کلمه سلام رو به عنوان یک رشته قرار بدیم. باز هم خروجی رو “کلمه ی سلام تعریف نشده” به ما نشون میده . پس این همون موتوری هست که در گوگل کروم اجرا میشه . دلیل دیگه ای که برای استفاده از نود وجود داره اینکه شما می تونید از جاوا اسکریپت  برای کدهاتون که در سمت یوزر و در سمت سرور در ارتباط است استفاده کنید. این یکی از پکیج هایی هست که برای نود جی اس در دسترس هستش . این جی کوئری هست و چیزیه که احتمالا تا حالا باهاش آشنا شدید و در این مورد شما می توانید جی کوئری رو برای سمت سرور مانند سمت یوزر وب سایتتون استفاده کنید.

یک دلیل دیگه برای استفاده از نود، اینه که بهتون اجازه میده که از همون جاوا اسکریپتی که در سمت یوزر استفاده میکنید در سمت سرور هم استفاده کنید . از جمله ویژگی های دیگر این پکیج وبگردی هست که به شما اجازه میده تا جاوا اسکریپت رو از سمت سرور در سمت یوزر استفاده کنید. و در نهایت، آخرین دلیل برای استفاده از نود جی اس این است که پشتیبانی لوکال برای رویدادهای برنامه نویسی داره . روشی که نود جی اس رویدادهای برنامه نویسی رو کنترل میکنه برای کنترل چیزهای مانند جریان ها و سوکت ها و فایل های بسیار بزرگ موثر هست. ند جی اس این امکان رو برای شما فراهم میکنه تا از همه مزایایی که جاوا اسکریپت ارائه میده استفاده کنید بدون اینکه به مرورگر نیاز باشه. در ویدیو بعدی ما نگاهی میندازیم به راه های مختلف نصب و راه اندازی نود.

 

نوشته آموزش نود جی اس : کاربردها اولین بار در تک آموز پدیدار شد.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
تک آموز