هنرمندان از انتخابات می گویند

انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در حالی جمعه برگزار می شود که هنرمندان به شیوه های مختلف مردم را تشویق کرده اند در این انتخابات حضوری فعال داشته باشند. قطب الدین صادقی، پریوش گنجی، همایون ارشادی و مجتبی گودرزی در این گفت وگو از انتخابات پیش رو گفتند.

بخش هنری تبیان

قطب الدین صادقی: نباید در انتخابات منفعل بود

قطب الدین صادقی مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر درباره حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به هنرآنلاین، گفت: به عنوان یک شهروند که در برابر حرکات بزرگ اجتماعی مسئولیت دارد، نباید منفعل بود. منفعل بودن بدترین اتفاق است.
او با اشاره به ضرورت حضور افراد مؤثر در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در حال حاضر طیف اصلاح طلب طیف اصلح تری برای حضور در مجلس آینده هستند. نباید سکوت کرد. هر نوع انفعال به نفع افراطیون است. باید به پای صندوق های رأی رفت تا با یک رأی، اندکی حتی به اندازه بیست میلی متر از سرنوشت این جامعه را به دست گرفت و این وظیفه ما است.

پریوش گنجی: از همه می خواهم در انتخابات حضور داشته باشند

پریوش گنجی هنرمند نقاش درباره حضور در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، گفت: می خواهم از همه بخواهم که حتماً به پای صندوق های رأی بیایند و رأی بدهند. من با تمام دوستانم تماس گرفتم و از آن ها خواستم تا حتماً در روز جمعه به پای صندوق های رأی آمده، چرا که این حق ماست.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا رأی می دهد بیان کرد: من فکر می کنم این حق هر انسانی است که رأی بدهد، حتی اگر مانند گذشته باشد و رأی ها شمارش نشود. مردم دلشان می خواهد شرایط تغییر کند و همه چیز به خوبی پیش رود. پای صندوق های رأی است که مردم متوجه می شوند چه میزان حق به حق دار رسیده است. این فرهنگ، سیاسی و اجتماعی است و این تغییر هر چقدر هم که آهسته باشد ایجاد می شود.
این هنرمند نقاش همچنین درباره ملاک های کاندیدای موردنظر خود اظهار کرد: ملاک من برای انتخاب کاندیدای مورد نظرم این است که اصلح باشد. درست است که پیش از این شناخت کافی نسبت به نمایندگان مجلس نداشتیم و همین امر نیز موجب شد تا در مجلس های قبلی اتفاقاتی رقم بخورد که در پی آن هشت سال کذایی شکل گرفت، اما امروز اوضاع فرق کرده و کابینه اصلاح طلبان فعال است و اصلاحات را انجام می دهد. باید دید این کابینه تاکنون چه کاری پیش برده است، وقتی مشکل پیچیده هسته ای بر طرف می شود، فضای دانشگاهی مشکلاتش مرتفع می شود، قطعاً باقی مشکلات نیز می توانند برطرف شوند.
گنجی در پایان خاطرنشان کرد: هر چقدر تعداد آرا بیشتر باشد، قطعاً روشنگری اتفاق می افتد. این آخر خواسته ما نیست باید ببینیم چه اتفاقی پیش روی ماست و رأی دادن را وظیفه خود بدانیم.

همایون ارشادی: وظیفه همه ما است که رأی دهیم

همایون ارشادی بازیگر سینما درباره این دوره از انتخابات گفت: مسلماً رأی می دهم اما اینکه به چه کسی می خواهم رأی بدهم به نظرم موضوعی کاملاً شخصی است. خوشحالم که هنرمندان در این انتخابات شرکت کرده اند. شاید از این راه، بهتر بتوانیم آنچه می خواهیم را به گوش مسئولان برسانیم.
این بازیگر سینما در ادامه بیان کرد: وظیفه ملی همه است که رأی دهند. به هر حال من رأی می دهم. اینکه این رأی چه پیامدی خواهد داشت، الان نمی توانم توضیح بدهم. این وظیفه هر ایرانی است که بر اساس خواسته های خود راهی را انتخاب کند تا به نتیجه برسد. فکر می کنم آن راه در حال حاضر حضور در پای صندوق های رأی باشد.
وی در پایان گفت: ممکن است کسانی کاندید شوند که شما از آن ها شناخت زیادی نداشته باشید، اما همین موضوع باعث می شود تا به دنبال شناخت از این دسته آدم ها باشید و به آن ها رأی می دهید. هر کسی از دید خود رأی می دهد، کسانی که بخواهند انتخاب شوند، از همین دیدگاه ها برگزیده خواهند شد.

مجتبی گودرزی: رأی می دهیم چون انقلاب و ایران را دوست داریم

مجتبی گودرزی دیباج هنرمند نقاش درباره حضور در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: حضور در انتخابات وظیفه هر ایرانی است. انتخابات یک جبهه است و حضور در انتخابات، هویت دینی و ملی ما را شکل می دهد. باید به صورت فعال در آن شرکت کنیم.
وی ادامه داد: همه ما ایرانی هستیم، انقلاب را دوست داریم و به همین دلیل نیز رأی می دهیم.
این هنرمند در پایان با اشاره به ملاک های انتخاب کاندیدای مورد نظر خود خاطرنشان کرد: بر اساس شناخت و مطالعات فرد اصلح را انتخاب می کنیم و در حد توان و شناخت فردی را که مفید فایده به حال کشور و وضعیت مردم است و توانایی، دانش، تعهد به کشور، ملت و باورهای دینی دارد را برمی گزینیم. کاندیدای ما باید کاردان و شجاع بوده و دارای مؤلفه هایی چون دانش، شناخت و تعهد باشد.


منبع:هنرآنلاین

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش هنری