«مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران» منتشر شد

  «مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران» منتشر شد

انتشارات تیسا مجموعه مقالات همایش علمی «مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران (ماتریس فرهنگی)» را در سه جلد و همراه با کتاب چکیده مقالات این همایش منتشر کرده است. این مجموعه شامل بیش از ۶۰ مقاله در زمینه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مدیریت استراتژیک فرهنگی (ماتریس فرهنگی)، به معنای آگاهی همه جانبه از تغییر و تحولات محیط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی با رویکرد آینده‌نگر به منظور تدوین، طراحی، مدل‌سازی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی جامع فرهنگی جهت نیل به اهداف و آرمان های نظام فرهنگی است.

در پیشگفتار این مجموعه به قلم محمدباقر قالیباف، شهردار تهران آمده است: «در ساختار مدیریت شهری باید درباره سازگار نمودن تغییرات تکنولوژیک با تغییرات اجتماعی دغدغه دایمی داشت، چرا که هیچ توسعه و رشد کالبدی در شهر پذیرفته نیست مگر این که از قبل درباره ابعاد و آثار فرهنگی و اجتماعی آن فکر شده باشد و این مهم‌ترین بایسته کارکردی ماتریس فرهنگی برای کلان‌شهر تهران است.»

مدل مطلوب مدیریت و توسعه فرهنگی شهر تهران، آسیب‌شناسی فرهنگی شهرداری تهران، گفتمان‌های سیاست‌های فرهنگی شهرداری تهران، رویکرد ماتریسی در برنامه‌ریزی فرهنگی، دستاوردهای شهرداری تهران درتوسعه دانش فرهنگی و اجتماعی، رهیافت‌های شهرداری تهران برای بهبود سبک زندگی شهروندان و نقش فرهنگ سازمانی بر کیفیت اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها از جمله مقالات ارایه شده در این همایش هستند که متن کامل آن‌ها در این مجموعه سه جلدی آمده است.

مجموعه سه جلدی مقالات همایش علمی «مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر تهران (ماتریس فرهنگی)» از سوی انتشارات تیسا منتشر شده است. شمارگان هر جلد از این مجموعه ۶۰۰ نسخه و بهای هر جلد، ۲۰ هزار تومان است.


خبرگزاری کتاب – پربيننده ترين عناوين دانش و فناوری