گالری گردی در آخرین هفته سال

گالری گردی در آخرین هفته سال

در روزهای پایانی سال حال و هوای گالری های تهران هم عوض شده است. در این بین تعدادی از گالری ها ترجیح داده اند تا به عنوان آخرین نمایشگاه شان در سال جاری مروری داشته باشند بر نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار کرده اند. چند گالری هم با برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع طبیعت و بهار به سراغ سال جدید رفته اند و البته هستند گالری هایی که بنا به رسم معمول روزهای نزدیک عید نمایشگاه هایی از زیورآلات یا صنایع دستی برگزار می کنند.

بخش هنری تبیان

در این میان موزه هنرهای معاصر تهران هم با برگزاری نمایشگاهی از مجموعه آثار ویم دلووی، هنرمند بلژیکی، پرونده نمایشگاهی خود را در سال ٩۴ کامل کرده است. در این نمایشگاه ١٠٧ اثر نقاشی و مجسمه از این هنرمند در کنار ١۶ اثر از گنجینه خارجی و ایرانی موزه به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا ٢۴ اردیبهشت ماه سال آینده دایر است و علاقه مندان برای بازدید از آن می توانند به جز شنبه ها و تعطیلات رسمی، از ساعت ١٠ تا ١٩ و جمعه ها از ساعت ١۵ تا ١٩ از آن بازدید کنند.
گالری اثر این روزها میزبان نمایشگاهی گروهی از ١٢ هنرمند است که در طول سال در همین گالری نمایشگاه برگزار کرده اند. محمدحسین عماد، احمد مرشدلو، ایمان افسریان، سمیرا علیخانزاده، علیرضا آدم بکان، رکسانا منوچهری، پیام مفیدی، الهه حیدری، مجتبی تاجیک و رضا عظیمیان هر کدام با یک اثر در این نمایشگاه حاضر هستند و احتمالا در روزهای آینده هم رضا لواسانی به این جمع اضافه خواهد شد. مجسمه ای از محمدحسین عماد از مجموعه «جفت» این هنرمند، تابلوی ده لتی احمد مرشدلو با عنوان «طنین سکوت»، یک نقاشی ترکیبی با آینه از سمیرا علیخانزاده، تابلویی از رکسانا منوچهری با عنوان «معما»، یکی از آثار ایمان افسریان از مجموعه «بربساطی که بساطی نیست» این هنرمند، تابلویی از مجموعه «اسر» علیرضا آدم بکان، اثری از مجموعه «تاریخ را فاتحان نمی نویسند» از بابک روشنی نژاد و یکی از نقاشی های مجموعه «ممهور» از مجتبی تاجیک مجموعه آثار این نمایشگاه را شکل داده اند. هرچند از پیام مفیدی، الهه حیدری و رضا عظیمیان نیز آثاری «بدون عنوان» از مجموعه َهای جدید این هنرمندان در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. نمایشگاه سالانه گالری اثر تا ٢٣ اسفندماه در نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی، خیابان برفروشان، روبه روی خانه هنرمندان، پلاک ١۶ ادامه دارد.
با تمام شدن نمایشگاه سیزدهمین دوره جشن تصویر سال، گالری های خانه هنرمندان ایران این هفته شاهد برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری بودند. نمایشگاهی از آثار سایه پارسایی در گالری میرمیران، نمایشگاه نقاشی های آبرنگ فرشته شاهانی با عنوان «درختان در فراسوی نگاه من» در گالری بهار، نمایشگاهی از طراحی های پارچه هنگامه اسدی و نوید سلطانی در گالری پاییز سه نمایشگاهی هستند که تا ٢۶ اسفندماه در خانه هنرمندان دایر خواهند بود. علاقه مندان برای تماشای این نمایشگاه ها می توانند همه روزه از ساعت ١٣ تا ٢٠ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
دوازدهمین نمایشگاه گروهی نقاشی «قلمرو مانی» این روزها در گالری فرهنگسرای بهمن در حال برگزاری است. در این نمایشگاه که تا ۲۵ اسفند برپاست، ۱۳۵ اثر از ۴۵ هنرمند نقاش با تکنیک های مختلف به نمایش گذاشته شده است. در بخش جنبی این نمایشگاه، از ساعت ١٠ تا ١۶ امروز هم ورک شاپی برگزار می شود که در آن از آموزش نقاشی اکریلیک و رنگ روغن گرفته تا ساخت تابلوهای دکوراتیو روی چوب و… به هنردوستان ارایه می شود. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه و شرکت در این ورک شاپ می توانند به گالری فرهنگسرای بهمن در نشانی میدان بهمن، فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند.
نمایشگاهی با موضوع خوشنویسی اسامی حضرت فاطمه زهرا (س) هم از روز جمعه ۲۱ اسفندماه در گالری برج میلاد تهران افتتاح می شود. در این نمایشگاه که ساعت ١٧ روز جمعه افتتاح می شود، ۳۰ اثر نمایش داده می شود. برگزاری برنامه شب شعر آیینی و مراسم سنج و دمام زنی از دیگر برنامه های روز افتتاحیه این نمایشگاه است.


منبع: اعتماد/علی مطلب زاده

گالری گردی

فراخوان آثار تجسمی

گالری گردی در اسفند

گالری ها در روزهای اسفند

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش هنری